سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شهرستان گرگان گفت: 335 کلاس خانه فرهنگ با جمعیتی بالغ بر 2 هزار و 988 مخاطب در شهرستان گرگان فعال است.

335 کلاس در خانه‌های فرهنگ گرگان فعالیت دارند

به گزارش گلستان24؛در شهرستان گرگان تعداد ۳۳۵ کلاس خانه فرهنگ وجود دارد که در این کلاس‌ها جمعیتی بالغ بر ۲۹۸۸ مخاطب در خانه‌های فرهنگ شهرستان گرگان فعال است و در فصل تابستان در مجموع ۱۴۱ طرح و با ۲۹۷ اجرا در خانه‌های فرهنگ این شهرستان اجرا خواهد شد.

هدف از ایجاد خانه‌های فرهنگ؛ غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است تا این افراد بتوانند با تقویت استعدادهای درونی خود برای جامعه مفید باشند.

شناسایی ظرفیت‌های درونی و تقویت آنها مسیر آینده را برای جوانان روشن می‌کند و آنها را با آینده‌ای پر از امید، نشاط و شادابی رهنمون می‌سازد.

در این راستا گفت و گویی با علمی سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شهرستان گرگان صورت گرفت که در ادامه می‌خوانیم.

چه تعداد خانه فرهنگ در سطح شهرستان گرگان وجود دارد و اکنون در حال فعالیت است؟

علمی: خانه فرهنگ یاسین در منطقه طهماسبی شهرستان گرگان دایر است که در دو حوزه فعالیت می‌کند که در این مکان ۲۹ کلاس واقع است که ۲۰۷ مخاطب در کلاس‌ها حضور دارند.

خانه فرهنگ مهر در ایرانمهر بالا تاسیس شده است که بالغ بر ۲۴ کلاس است که تعداد ۲۲۷ مخاطب در این کلاس‌ها حضور دارند.

خانه فرهنگ پردیس در قلعه‌حسن ایجاد شده است که بالغ بر هفت کلاس است که تعداد ۶۰ مخاطب در این کلاس‌ها حضور دارند.

خانه فرهنگ پرسش واقع در عدالت ۵۳ است که دارای ۲۳ کلاس است و تعداد ۲۱۰ مخاطب در این کلاس‌ها حضور دارند و خانه فرهنگ قابوس واقع در جرجان است که دارای ۴۶ کلاس است که دارای ۳۹۱ مخاطب در این کاس‌ها حضور دارند.

خانه فرهنگ اندیشه واقع در خیابان فردجهان ایرانمهر پایین است که دارای سه کلاس است و تعداد ۳۲۶ مخاطب در این کلاس‌ها حضور دارند و خانه فرهنگ جوان واقع در افسران است که دارای ۲۲ کلاس است و تعداد ۲۷۰ مخاطب در این کلاس‌ها حضور دارند.

خانه فرهنگ فردوسی واقع در شهرک فردوسی است که دارای ۹ کلاس با ۸۰ مخاطب است و خانه فرهنگ تلاش در «اوزینه» است که دارای ۲۰ کلاس و ۲۱۰ مخاطب است.

«خانه فرهنگ گل‌ها» نرسیده به چهارراه گل‌ها است که دارای ۳۴ کلاس و تعداد ۲۹۲ مخاطب در کلاس‌ها حضور دارند و خانه فرهنگ غدیر واقع در الغدیر گرگان است که دارای ۱۵ کلاس و ۱۰۷ مخاطب در کلاس‌ها حضور دارند.

خانه فرهنگ قرآن واقع در شهرک بهارستان است که تعداد ۳۳ کلاس و ۳۰۸ مخاطب در این کلاس‌ها حضور دارند و خانه فرهنگ خورشید در منطقه امام رضا است که دارای ۳۵ کلاس است و تعداد ۳۰۰ مخاطب دارد و یک پارک ترافیک در شهرک مولوی است که موضوعات ترافیک در پلیس راهور پیگیری می‌شود.

در سطح شهرستان گرگان چه تعداد کلاس در خانه فرهنگ فعال هستند و چند نفر در ایام تابستان در این کلاس‌ها شرکت کردند؟

علمی: ۳۳۵ کلاس خانه فرهنگ با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۹۸۸ مخاطب در شهرستان گرگان فعال است و در فصل تابستان در مجموع ۱۴۱ طرح و با ۲۹۷ اجرا در خانه فرهنگ اجرا خواهد شد.

هدف از ایجاد خانه‌های فرهنگ ایجاد تلفیقی ازفرهنگ در محلات است که در خانه‌های فرهنگی که ایجاد کردیم شورای فرهنگ تشکیل دهیم تا این افراد با امام جماعت محل خود یک شورای فرهنگی را ایجاد کردند.

موضوع کلاس‌هایی که در خانه فرهنگ در سطح شهرستان گرگان برگزار می‌شود، چیست؟

علمی: کلاس‌های آموزشی و هنری نظیر دف‌نوازی، سه تار، گیتار، سنطور و تنبک، نقاشی کودکان، خوشنویسی و طراحی، سیاه قلم و کلاس خلاقیت، معرق کاری و منبت کاری نیز در خانه فرهنگ برگزار می‌شود.

مربیانی که در خانه فرهنگ فعالیت می‌کنند از سازمان فنی و حرفه‌ای استعلام گرفته می‌شود و بعد از تاییدیه این سازمان در خانه فرهنگ مشغول به فعالیت خواهند شد.

در حوزه مهارتی کلاس‌های خیاطی، شیرینی‌پزی، شمع‌سازی، کیک‌پزی، سوزن‌دوزی، بافندگی، قلاب‌بافی، کیف‌دوزی با چرم، دسر و آشپزی در خانه‌های فرهنگ برگزار می‎شود.

در حوزه آموزش‌های علمی کلاس‌های ریاضی، زبان، رباتیک و کلاس شطرنج را در خانه‌های فرهنگ برگزار می‌کنیم که در حوزه ریاضی تعداد ۴۲ کلاس در خانه‌های فرهنگ فعال است.

تمام رده‌های سنی می‌توانند برای شرکت و حضور در کلاس‌های خانه فرهنگ اقدام کنند؟

علمی: از تمام رده‌های سنی می‌توانند در کلاس‌هایی که در خانه فرهنگ برگزار می‌شود با کمترین هزینه شرکت کنند زیرا خانه فرهنگ به دنبال درآمدزایی نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار