استاندار گلستان با تاکید بر اینکه گشتهای ویژه و نظارت بر قیمتها در گلستان تشدید می شود، اظهار کرد: از بازرسان افتخاری جهت بازرسی اصناف و کنترل قیمتها در بازارهای استان استفاده شود.

راه اندازی گشت های ویژه بازار و بازرسین افتخاری

به گزارش گلستان24؛  سیدمناف هاشمی در کارگروه تنظیم بازار استان تصریح کرد: کاهش تولید و اشتغال و افزایش بیکاری، کاهش رشد اقتصادی و افزایش تورم و در نتیجه نارضایتی‌های اجتماعی از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه باید پاسخ حملات دشمن را محکم و قاطعانه داد، خاطر نشان کرد: در این شرایط اجازه نخواهیم داد هیچ واحد تولیدی دچار تعطیلی شده یا نیروهای کارگری خود را کاهش دهد. 

استاندار گلستان افزود: سامانه 124 در دسترس مردم قرار دارد و می‌توانند تخلفاتی که در بازار در خصوص گران‌فروشی، احتکار و هر تخلف دیگر صنفی رخ می دهد را به بازرسین اطلاع دهند تا بازرسین اصناف، تعزیرات و دیگر دستگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی که در بازار حضوری مستمر دارند رسیدگی نمایند.

هاشمی با اشاره به اینکه دشمنان با حربه سیاسی، جنگ اقتصادی را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: در چنین شرایطی نیازمند مدیریت اقتصادی صحیحی در بخش‌های مختلف هستیم تا این گذر مهم تاریخی را هم پشت سر بگذاریم.

وی افزود: تلاش دشمن برای بستن و عدم تحقق درآمدهای ارزی است که سبب مشکل در تأمین کالاهای اساسی می‌شود، می‌تواند زمینه افزایش قیمت برخی کالاها و البته نارضایتی‌های عمومی را هم فراهم کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه ایجاد ثبات و آرامش از اهداف کارگروه تنظیم بازار است یاد آور شد: دبیرخانه کارگروه نیز که پس از انتزاع در جهادکشاورزی مستقر شده بود، دوباره به سازمان صنعت، معدن و تجارت برگشت که این گروه باید بااقتدار کامل وارد بازار شده و با متخلفان برخورد نمایند.

هاشمی در ادامه با اشاره به سوء استفاده برخی افراد صنوف مختلف از شرایط ناآرام و متلاطم بازار گفت: کارگروه تنظیم بازار استانها به ریاست استانداران و با اختیارات ویژه ای تفویض شده و به صورت هفتگی برگزار می‌شود که مشکلات اصناف و مردم را بررسی خواهد کرد.

وی دو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار را برای کشور مهم دانست و خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی کارگروه تنظیم بازار سیاست گذاری، نظارت بر امور تامین و توزیع و همچنین مدیریت مطلوب است.

استاندار گلستان تصریح کرد: شناسایی و ثبت انبارها در سامانه جامع انجام شده و از ابتدای آغاز این طرح تاکنون 16 هزار و 800 انبار شناسایی و در سامانه به ثبت رسیده که در حال حاضر ویژه کالاهای اساسی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار