فرمانده انتظامی گلستان گفت: در ۳ ماهه ابتدایی امسال ۸ تن و ۱۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰۷ درصدی دارد.

کشف موادمخدر در گلستان

به گزارش گلستان24؛ علی‌اکبر جاویدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گلستان برخلاف تصور و گفته‌های برخی مسئولان استان آلوده و قرمز در بحث موادمخدر نیست.

وی افزود: گلستان در بحث قاچاق و مصرف موادمخدر بین استان‌های میانی کشور قرار دارد.

فرمانده انتظامی گلستان بیان داشت: از سال 95 در موضوع موادمخدر، روند مقابله از حیث مدیریتی، ابزارها و ظرفیت‌های موجود دچار تغییر شد که نتایج خوبی هم در پی داشته است.

وی گفت: سال 96 نسبت به سال 95 در میزان کشفیات شاهد رشد 38 درصدی بودیم و در 3 ماهه امسال هم کشفیات انواع موادمخدر در استان 207 درصد افزایش یافته است.

جاویدان ادامه داد: در 3 ماهه ابتدایی امسال 8 تن و 130 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف و ضبط شد که 6 تن و 300 کیلوگرم آن از نوع تریاک بود.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه امسال 16 باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان شناسایی و منهدم شد، افزود: در همین مدت 2 باند و شبکه مهم بین‌المللی در استان زمین‌گیر شد که در 2 مرحله به ترتیب 2 تن و 250 کیلوگرم و 4 تن انواع موادمخدر از آنان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: دستگیری قاچاقچیان در این مدت 96 درصد و دستگیری توزیع کنندگان 8 درصد رشد دارد.

وی برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر را از رویکردهای مهم پلیس برشمرد و گفت: در این زمینه طرح‌های ویژه‌ای اجرا شد. سال گذشته در فضای اطراف مدارس و دانشگاه‌ها این طرح را اجرا کردیم که اثرات خوبی داشت.

جاویدان افزود: در همین راستا گشت مشترک در استان شکل گرفته و مغازه‌های اطراف فضاهای آموزشی که اقدام به فروش انواع قرص، شربت متادون یا هر ماده مخدر دیگری می‌کردند، شناسایی و با آنها برخورد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار