مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: امسال با تشکیل 211پرونده قاچاق کالا در استان، جریمه نقدی قاچاقچیان بیش از 8 میلیارد ریال درآمد روانه خزانه کشور کرد.

به گزارش گلستان 24؛حسین حسینپور روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع اقدامات و برنامه های کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: این پرونده ها از ابتدای سال جاری در تعزیرات استان تشکیل شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته و با صدور رای برای 762 پرونده مرتبط با قاچاق انواع کالا نیز متخلفان به پرداخت بیش از 33 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند. 
مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان افزود: به دلیل نقش تعیین کننده ورود کالاهای قاچاق به کشور در گرانی ها و بی ثباتی بازار، رسیدگی به این پرونده ها در سریع ترین زمان انجام می شود.
به گزارش ایرنا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم گفت که از ابتدای سال تاکنون یکهزار و 251 نفر در ارتباط با قاچاق انواع کالا در استان دستگیر و270 خودروی حمل کننده این کالاها نیز توقیف شد. 
حجت الاسلام مهدی قاسمی اظهارداشت: یکی از دلایل افزایش کالاهای قاچاق در بازار، متناسب نبودن مجازات ها با نوع جرم است که این ضعف قانونی زمینه را برای انجام مجدد و مداوم تخلف فراهم می کند. 
وی بیان کرد: همه کالاهای قاچاق به دست آمده و کشف شده در گلستان مطابق قانون معدوم می شود تا انگیزه برای ارتکاب دوباره این عمل خلاف برای افراد کاهش یابد. 
به گفته وی، راه اندازی شعبه تخصصی قاچاق در دادگستری گلستان فرایند رسیدگی به پرونده های این تخلف را سریع تر کرده که امیدواریم برخورد مداوم و قانونی با قاچاقچیان در کنار فرهنگ سازی، استفاده از کالاهای قاچاق را در بازار استان تا حد بسیاری کاهش دهد. 
رییس پلیس آگاهی انتظامی گلستان هم به کشفیات اجرای طرح های مبارزه با کالاهای قاچاق در استان اشاره کرد و گفت: لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، نوشیدنی ها، اسلحه شکاری و انواع دارو و قرص بیشترین کالای قاچاق کشف شده استان در 4 ماه گذشته بود. 
سرهنگ مجتبی مروتی اظهار داشت: میزان کالاهای قاچاق کشف شده امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد کاهش یافته است. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار