رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 2 خواهران گرگان گفت: در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار 237 بانوی گرگانی در حوزه مشاغل خانگی آموزش دیدند.

حرفه آموزی بیش از 200 زن سرپرست خانوار در گرگان

به گزارش گلستان24؛پرستو حیدری روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینکه توانمندسازی زنان خانوار همزمان در گلستان و چهار استان دیگر اجرایی شده است، اظهار داشت: سهمیه گلستان در آموزش این بانوان که بیشتر زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند 400 نفر است.
به گفته وی، این زنان بیشتر در زمینه تولیدات چرمی دست دوز، زیورآلات، تزئینات کریستالی، طراحی و نقاشی روی پارچه، سوخت نگار چوب و نی، کنده کاری روی سفال، نقاشی کاشی و سرامیک آموزش دیده و در کلاس های کارآفرینی کسب و کار نیز شرکت کردند.
وی همچنین گفت که 90 درصد از مجموع 126 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای گرگان توسط زنان اداره می شود.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گرگان اضافه کرد: در این مرکز10 کارگاه آموزشی وجود دارد و بخشی از تفاهم نامه های آموزشی علاوه بر وزارت کشور با صندوق بازنشستگی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و آموزش و پرورش به منظور توسعه فرهنگ مهارت آموزی منعقد و اجرایی شده است.
مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ‌ای فناوری اطلاعات گرگان هم گفت: سال گذشته 832 نفر در قالب 25 دوره و چهار کارگاه در رشته‌ های گرافیک، عمران، برنامه نویسی، شبکه و سخت‌ افزار آموزش دیدند.
رحمت الله کیانی افزود: 68 هزار و 600 نفر ساعت آموزش در این قالب به علاقمندان ارائه شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار