پلاک ماندگار نویسنده شاخص بندرترکمن، «عبدالصالح پاک» در روز ادبیات کودک و نوجوان رونمایی شد.

رونمایی از پلاک ماندگار نویسنده شاخص بندرترکمن

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، پلاک ماندگار نویسنده شاخص بندرترکمن «عبدالصالح پاک» در روز ادبیات کودک و نوجوان رونمایی شد.

این مراسم با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، شهردار، اعضای شورای شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ترکمن و جمعی از اهل قلم برگزار شد.

عبدالصالح پاک، کارشناس ادبی کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان است و از افتخارات این هنرمند می توان به کسب رتبه اول داستان کوتاه رشد، برنده دیپلم افتخار جشنواره دوچرخه طلایی، برگزیده کتابخانه مونیخ، برنده جایزه تشویقی نوما ژاپن اشاره کرد.

«چهل دروغ»، «دختر چوبی»، «موی سپید»، «جاده بی انتها»، «گرگ آواز خوان» و «روباه پوستی» از جمله عناوین آثار این هنرمند نام آشنای خطه سر سبز گلستان است.

شایان ذکر است طرح ملی پلاک ماندگار به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و با هدف حفظ فرهنگ ناملموس ایران و ماندگار شدن نام و یاد هنرمندان اجرایی شده و در این طرح پلاکی مزین با نام هنرمند، تخصص و سابقه فعالیت بر سردرب منزل یا کارگاه ایشان نصب می شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار