فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از مرزنشینان و کشاورزان بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس خواست تا حریم قرمز مرزها که براساس قوانین جدید مرزی تا شعاع 50 متری از میله های مرزی می باشد را رعایت کنند.

مرزنشینان گنبدی حریم قرمز مرزها را رعایت کنند

به گزارش گلستان24؛سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه درجمع دهیاران بخش مرزی داشلی برون گنبد، گفت: براساس قوانین جدید کارگروه ویژه مرزی شورای امنیت کشور و باهدف رعایت ملاحظات امنیتی با کشور ترکمنستان، هیچ گونه کاشت محصولی نباید در محدوده خط قرمز مرزی انجام شود.
وی افزود: محدوده خط قرمز مرزی در حوزه هنگ مرزی اترک گلستان از دروازه مرزی گمرک اینچه برون آغاز و در امتداد خط مرزی به طول 35 کیلومتر تا محل تقسیم آب رودخانه اترک، ادامه دارد.
سرهنگ سراوانی باتاکید برضرورت رعایت این قوانین ازسوی مرزنشینان بویژه کشاورزان و دامداران بخش مرزی داشلی برون، اضافه کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی نیز باید در این حوزه مردم را آگاه نمایند.
وی تصریح کرد: نواحی مرزی پس از حریم قرمز خود تا شعاع یک کیلومتر آن، حریم زرد دارند که انجام فعالیت های زراعی و دامی در این حریم مانعی ندارد.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان با قدردانی از تعامل و همکاری خوب بین مرزنشینان و نیروهای مرزبانی در این استان، تصریح کرد: در سایه این همکاری ها امنیت پایداری در منطقه وجود دارد.
سرهنگ سراوانی همچنین با اشاره به وقوع چند فقره سرقت احشام در روزهای گذشته در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس، افزود: تیم ویژه ای از مرزبانی و پلیس آگاهی انتظامی این شهرستان تشکیل و درحال شناسایی سارق یا سارقان هستند.
به گزارش ایرنا، دراین نشست که در محل بخشداری داشلی برون برگزار شد، فرماندار ویژه گنبدکاووس و برخی مدیران ادارات و نهادهای اجرایی و خدماتی این شهرستان حضور داشتند و به سوالات دهیاران پاسخ دادند.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار