فرماندار کلاله خبر داد

فرماندار کلاله با اشاره به اینکه به موازات رایزنی برای حضور سرمایه‌گذاران بزرگ در شهرستان به‌دنبال رفع مشکلات واحدای تولیدی هستیم، گفت: 6 واحد صنعتی در کلاله با همکاری بانک‌های ملی و ملت احیا و به چرخه تولید برگشتند.

6 واحد صنعتی در کلاله با همکاری بانک‌های ملی و ملت احیا شد

به گزارش گلستان24؛بهمن ماه سال جاری بود که محمد حمیدی یکی از مدیران کل ستادی استانداری گلستان که معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستانی همچون گنبدکاووس را در کارنامه داشت با تصمیم و تکلیف استاندار به عنوان فرماندار شهرستان کلاله به عنوان شرقی‌ترین شهرستان استان گلستان منصوب و معرفی شد.

وی که در زمان حضور در گنبدکاووس نیز به عنوان فردی بی‌حاشیه، کاری، متواضع و فراجنای مطرح بود، این بار نیز با تمسک به روحیه اعتدالی و بهره بردن از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان کلاله در کمتر از 6 ماه توانست اقدامات مثبتی را در این شهرستان رقم زده و حال پس از یک دوره کوتاه مدیریتی در جمع رسانه‌ها حاضر شد تا گزارشی از این اقدامات را به مردم و افکار عمومی ارائه کند.

محمد حمیدی در نشست خبری با نمایندگان خبرگزاری‌های رسمی در شرق استان گلستان از اجرای طرحی با عنوان اعتماد برای اشتغال پایدار بهبودیافتگان مواد مخدر در شهرستان کلاله خبر داد و افزود: با کمک یکی از خیرین شهرستانی و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان کلاله یکی از مدارس شهرستان به عنوان کارگاه قالیبافی خانوادگی تجهیز شده و در اختیار بهبودیافتگانمواد مخدر و خانواده آنها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کلاله در انتها و بن‌بست جاده بین‌المللی قرار دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل و فقدان مسیری برای ادامه حرکت از سمت لاله به شهرستان و یا استان دیگر عمدتا سرمایه‌گذاران بزرگ به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی تمایل چندانی برای حضور در این شهرستان ندارند.

فرماندار شهرستان کلاله با تاکید بر اینکه با وجود مشکات بسیار برای جلب اعتماد و نظر سرمایه‌گذاران، تاکنون با 6 گروه بزرگ سرمایه‌گذاری رایزنی کرده‌ایم که در حال اقناع آنها و کمک به اخذ مجوزها برای آنان هستیم، گفت: به موازات این اقدام با همتی مضاعف به دنبال حل مشکلات فعالان اقتصادی شهرستان و رفع موانع تولید آنها هستیم تا توسعه را با نگاه به درون رقم بزنیم.

حمیدی از برگزاری یک جلسه مشترک با همه فعالان اقتصادی بخش خصوصی در ناحیه صنعتی «دهنه» این شهرستان خبر داد و گفت: در این جلسه که مدیران تمامی بانک‌ها  نیز حضور داشتند مشکلات واحدهای اقتصادی از جمله بدهکاری و جرائم تاخیر آنها مورد بررسی قرار گرفت و در خروجی جلسه راهکارهای منطقی برای حل مشکلات نقدینگی و بدهی فعالان اقتصادی کلاله احصا شد.

وی با بیان اینکه با حضور شخص بنده به همراه مدیران 6 شرکت خصوصی اقتصادی در مرکز استان و در سرپرستی بانک‌های «ملی» و «ملت» توافقاتی برای بخشودگی جرائم بدهی مالی این شرکت‌ها به دست آمد که موجب احیا و فعال شدن این 6 شرکت اقتصادی و تثبیت اشتغال و بازگشت به کار بسیاری از شهروندان به ویژه روستائیان شاغل در این واحدها شد.

وی با تاکید بر اینکه تنوع قومیتی در این شهرستان همچون شهرستان گنبدکاووس بسیار متفاوت و متکثر است، خاطرنشان کرد: در حوزه جمعیت اقوام ترکمن‌ها و سپس سیستانی‌ها بیشترین جمعیت را در شهرستان کلاله دارا هستند که وحدت و برادری میان آنها به وضوح روشن و ملموس است.

فرماندار شهرستان کلاله توجه ویژه به احزاب و نقش گروه‌های سیاسی در معادلات توسعه بخش شهری را یکی از نکاتی دانست که از همان روز ابتدای انتصاب به عنوان فرماندار به آن توجه کرده است و گفت: در همان روزهای آغاز کار جلسه مشترکی را با احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب شهرستان برگزار کردم و از همه آنان خواستم بدون هیچ ملاحظه‌ای همه حرف‌ها و درددل‌های خود را بیان کنند.

حمیدی با اشاره به اینکه شهرستان کلاله تنها شهرستانی است که اتاق احزاب را تشکیل داده است، تصریح کرد: در این اتاق احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف به صورت هفتگی جلسات منظمی را داشته و زیر نظر معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری همکاری‌های لازم برای توسعه شهرستان را با ادارات و دستگاه‌های اجرایی صورت می‌دهند.

وی با بیان اینکه اولویت حرکت خود را در کنار مباحث توسعه اقتصادی و عمرانی به صورت ویژه بر مباحث اجتماعی متمرکز کرده‌ایم، ادامه داد: کارگروه جوانان، بانوان و کارگروه فرهنگی اجتماعی سه محوری است که به صورت فعال و مرتب با حضور کارشناسان و نخبگان این حوزه تشکیل جلسه داده و خروجی جلسات با نظارت فرمانداری به مرحله اجرا در می‌آید.

فرماندار شهرستان کلاله نقش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مرتفع کردن دغدغه‌های اجتماع‌محور در شهرستان بسیار مهم دانست و تاکید کرد: به دلیل الزام حضور شخص فرماندار و روسای ادارات در این شورا عمدتا تصمیمات پخته و با ضمانت اجرایی مصوب می‌شود که گره‌گشای بسیاری از امور بوده است.

حمیدی با تاکید بر اینکه شهرستان کلاله از حیث وسعت دومین شهرستان و از حیث تعداد روستا سومین رتبه را در استان گلستان داراست، افزود: جمعیت 120 هزار نفری این شهرستان عمدتا کشاورز و باغدار بوده که در 70 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغات شهرستان کلاله مشغول کسب رزق حلال هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار