معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان:

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: تراکم دانش آموزی ما در کلاس درس با توجه به میانگین کشوری نسبتاً خوب است.

تراکم دانش آموزی ما در کلاس درس با توجه به میانگین کشوری نسبتاً خوب است

به گزارش گلستان24؛ابراهیم حاجیلری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد کل مدارس استان هزار آموزشگاه است و تعداد دانش آموزان گلستانی در دوره متوسطه اول ۷۲ هزار نفر بوده که پیش بینی می شود امسال این تعداد به ۷۶ هزار نفر برسد.

وی افزود: در دوره متوسطه دوم تعداد ۳۶ هزار دانش آموز را در سال گذشته داشته ایم که با توجه به اضافه شدن یک پایه به این دوره، پیش بینی می شود این تعداد به ۵۶ هزار تن برسد.

حاجیلری در خصوص چالش ثبت نام گفت: ما همه ظرفیت های استان را فعال کرده ایم تا بتوانیم همه دانش آموزان را در مدارس ثبت نام کنیم بنابراین از خانواده های می خواهیم که هیچ نگرانی و دغدغه ایی در روند ثبت نام فرزندان خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: به مدیران مدارس ابلاغ شده است که حتی اگر دانش آموزی مستندات پرونده ای لازم را نداشته باشد باز هم مدیران موظف به ثبت نام هستند و می توانند مستندات پرونده ای دانش آموز را در طول سال از والدین اخذ کرده و پرونده دانش آموز را تکمیل کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان اظهار کرد: ما در استان از لحاظ فضای آموزشی مشکلی نداریم اما به این امر اذعان می کنیم که هنوز تعدادی مدرسه فرسوده در سطح استان وجود دارد که این شرایط هم به مدد خیرین و بهسازی مدارس، رفته رفته بهبود خواهد یافت.

حاجیلری گفت: با توجه به میزان نابرابری خروجی ها و ورودی های نیروی انسانی و بر طبق برنامه ریزی ها و ساماندهی معلمان، الویت اول ما کلاس درس و پس از آن تکمیل ارکان مدرسه است بنابراین هیچ کلاس درسی در مهر ۹۷ خالی از معلم نخواهد ماند.

وی با توجه به تراکم دانش آموزی در کلاس درس تصریح کرد: بعضی از خانواده ها با این ذهنیت که اگر فرزندان خود را در مدارس نزدیک به مرکز شهر ثبت نام کنند از خدمات بیشتری برخوردار خواهند شد، سعی بر ثبت نام فرزند خود در این مدارس می کنند.

حاجیلری ادامه داد: در حالی که هر چه قدر از مرکز شهر دور می شویم به همان اندازه تراکم دانش آموزی در کلاس درس کمتر می شود لذا این به نفع دانش آموز است که در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود ثبت نام شود تا بتواند فرصت تمرین بیشتری داشته باشد، مهارت های آموزشی بیشتری بیاموزد، به اختلالات روحی و روانی و حاشیه ای دچار نشود و هزینه ایاب و ذهاب کمتری برای خانواده به وجود بیاید.

وی در پایان اضافه کرد: تراکم دانش آموزی ما در کلاس درس با توجه به میانگین کشوری نسبتاً خوب است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار