رییس پارک ملی گلستان گفت: هشت ماه پیش که مسوولیت را بر عهده گرفتم این مجموعه بدهی دو میلیارد و 400 میلیون ریالی داشت که تاکنون 900 میلیون آن تسویه شده است.

بدهی میلیاردی پارک ملی گلستان

به گزارش گلستان24؛ مهدی تیموری امروز پنجشنبه در مراسم بزرگداشت تجلیل از 79 محیط بان و همیار پارک ملی گلستان به مناسبت روز محیط بان بدون اشاره به تاثیر بدهی میلیاردی بر کیفیت عملکرد و حفاظت از محیط زیست این منطقه حیاتی؛ بر لزوم استفاده از نیروهای بومی و جوامع محلی برای بهبود امور تاکید کرد.
وی با بیان اینکه استفاده از نیروهای بومی و جوامع محلی بویژه جوانان دلسوز راهکاری مهم در حفظ پارک ملی گلستان است، گفت: محیط بانان و همیاران محیط زیست با عشق و علاقه ای که به طبیعت دارند، با همه مسائل و مشکلات موجود اما دلسوزانه از آن مراقبت می کنند.
فرماندار گالیکش نیز در سخنانی با قدردانی از زحمات محیط بانان و همیاران محیط زیست، برلزوم توجه بیشتر به حفاظت از پارک ملی گلستان توسط ساکنان بومی و همجوار آن تاکید کرد.
حسن خسروی افزود: برای حفظ و بهره وری بیشتر از پارک ملی گلستان و نیز فراهم کردن زمینه برای سرمایه گذاری با هدف جذب توریست و گردشگر، بایستی از نقطه نظرات علمی کارشناسان دانشگاهی استفاده شود.
به گزارش ایرنا، پارک ملی گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است که 1350 گونه گیاهی و 302 گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه ‌های پستانداران ایران را در حدود 900 کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره ‌گاه زیست ‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است.
پارک ملی گلستان ماه گذشته با آتش سوزی مواجه شد که بر اثر آن حدود 240 هکتار از مراتع و جنگل های منطقه خاکستر و شمار زیادی از حیات وحش نیز سوختند.
گفته می شود در زمان آتش سوزی مدیر مربوطه پارک در مرخصی به سر می برده و چون شروع آتش در هنگام صرف ناهار نیروهای گشت زنی رخ داده ؛ طولانی شدن زمان غذاخوری باعث فراگیری شعله ها شده است. 
از دیگر سو اطلاع رسانی دیرهنگام مدیرکل محیط زیست گلستان باعث بی خبری جوامع محلی و نیروهای داوطلب برای مهار آتش شده به گونه ای که یک شعله کوچک افروخته شده از سوی مسافران در کنار جاده اصلی و معرض دید عموم به آتشی فراگیر تبدیل شد.
گفته شده تصمیم مدیرکل محیط زیست گلستان برای درز نیافتن خبر آتش سوزی با تصور مهار آن در مدت زمان کوتاه به منظور جلوگیری از تبعات احتمالی آن بوده است.
در همین پیوند رییس دادگستری کل گلستان از پیگیری موضوع و برخورد قضایی با افرادی که در حادثه مقصر بوده یا قصور داشته اند؛ سخن گفته است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار