رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با بیان این که دولت دنبال ذخیره سازی کالاهای اساسی است، گفت: موجودی انبار کالاهای اساسی کشور نسبت به تیر ماه سال گذشته بیشتر است.

افزایش موجودی انبار کالاهای اساسی کشور

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو، اظهار کرد: تحریم هایی که قرار است بخشی از آنها از ۱۵ مرداد و بخش دیگری هم از ۱۵ مهر اتفاق بیفتد یک حرکت کاملا سیاسی است ولی متاسفانه تاثیر خود را بر اقتصاد و بازار ما گذاشته است.

وی گفت: برای اولین بار حجم نقدینگی کشور از میزان ارزش تولید ناخالص ملی بالاتر رفته و این یک خطر بزرگ است زیرا اگر این نقدینگی از کنترل دولت خارج شود می تواند یک فاجعه به بار بیاورد.

به گفته قوانلو، ما باید نقدینگی کشور را به سمت تولید و بورس سوق دهیم و دولت برای این موضوع برنامه ریزی های لازم را کرده است.

قوانلو افزود: اتفاقی که در پی افزایش نقدینگی کشور افتاده این است که امروز تاثیر آن را در بازار شاهد هستیم و متاسفانه برخی از بازاریان هم از وضعیت موجود سوء استفاده کرده اند و به دنبال شناسایی و برخورد با این افراد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: دولت تلاش می کند تا ذخایر کالاهای اساسی خود را افزایش دهد تا حداقل ذخیره برای یک سال مردم را داشته باشد تا در صورت بروز هر نوع اقدامی از سوی دولت امریکا، مردم در زمینه تامین این اقلام دچار مشکل نشوند.

قوانلو گفت: دولت با گروه بندی کالایی در بخش تامین ارز مقابله با مشکلات ارزی را آغاز کرده است و بخش زیادی از هزار و ۴۰۰ قلم کالایی که امروز واردات آنها ممنوع شده، به راحتی در داخل کشور قابلیت تولید دارد.

وی با بیان این که موجودی انبار کالاهای اساسی امروز کشور نسبت به تیر ماه سال گذشته بیشتر است و نگرانی ای از این بابت وجود ندارد، ادامه داد: موجودی کالاهای مورد نظر مرتب مورد بازدید و نظارت قرار خواهند گرفت و ما با موجودی های غیرمتعارف برخورد خواهیم کرد.

قوانلو تاکید کرد: همه کسانی که برای تولید کالایی بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه خود را با ارز گروه اول وارد کشور کرده اند موظف به تولید، فرآوری و عرضه در بازار داخلی بوده و در صورتی که بخواهند محصول تولیدی خود را صادر کنند، نسبت به محاسبه عوارض صادراتی و مابه التفاوت ارز گروه اولی که دریافت کرده اند، اقدام خواهد شد، در غیر این صورت اقدامات قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار