رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: زمینه جذب سرمایه گذار خارجی در گلستان فراهم نیست.

نرخ بیکاری استان گلستان ۱۲/۶ است

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو، ظهر یک‌شنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره سالانه علمی سمنو و محصولات بر پایه مالت، اظهار کرد: کشور با مشکلات اقتصادی و اشتغال روبروست و یکی از راه‌حل‌های آن ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات ضرورتی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد تا به رشد هشت درصدی که در برنامه ششم پیش بینی شده، دست یابیم.

قوانلو به مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ و بعد از آن اشاره کرد و گفت: سال‌های ۸۰ تا ۸۴ طلائی ترین زمان اقتصاد کشور بود که رشد اقتصادی به ۱۰ درصد رسید.

وی بیان کرد: به طور میانگین سالانه یک میلیون جوان وارد بازار کار می‌شوند و باید برای آن‌ها سرمایه‌گذاری و اشتغال ایجاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: در سال ۹۵، تولید ناخالص کشور ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۶ به ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

قوانلو بیان کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی رقم‌های بزرگی لازم است که تنها با فعال کردن سرمایه‌گذاری خارجی محقق می‌شود.

وی گفت: نرخ بیکاری استان ۱۲/۶ است و باید در سال ۹۶، حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد می‌کردیم که نرخ بیکاری را ثابت نگه داریم.

قوانلو با بیان این‌که هنوز زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی فراهم نیست، اظهار کرد: برخی از قوانین دست و پا گیر هم چون استعلام‌ها مانع این کار هستند.

دانشگاه برای بحران اشتغال راه حل ارائه دهد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به این‌که دانشگاه باید برای بحران اشتغال راه حل پیشنهاد دهد، ادامه داد: یکی از راه حل معضلات اشتغال، استفاده از ظرفیت‌های بومی است که برگزاری این جشنواره یکی از آن‌هاست.

قوانلو با بیان این‌که ۱۰ درصد گندم کشور در گلستان تولید می‌شود، افزود: سرعت تغییرات در جهان بالا است و ما برای این‌که از بقیه عقب نمانیم لازم است که شتاب بیشتری به کارها دهیم و یکی از راه‌ها کارآفرینی در دانشگاه است.

وی با بیان این‌که ۴۶ درصد صنایع گلستان در حوزه صنایع غذایی است، ادامه داد: اگر صنایع سلولزی را به این رقم اضافه کنیم، ۶۵ درصد خواهد شد که نشان از اهمیت دانشگاه منابع طبیعی دارد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار