رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: براساس آمار سامانه رصد، سال گذشته بیش از ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد شده که ۷ هزار و ۶۱ شغل آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

ایجاد بیش از ۷ هزار شغل در حوزه صنعت استان گلستان‌

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان گمیشان اظهار داشت: اقتصاد، تولید و اشتغال از مباحث مهم در کشور بوده و نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در راستای این مباحث است.

 

وی افزود: مصرف و حمایت از تولید داخلی باید به صورت یک فرهنگ مهم در جامعه نهادینه شود و مسئولین و مردم هم در راستای تحقق آن گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رشد صادرات غیرنفتی استان بیان کرد: استان گلستان با مجموع 225 میلیون دلاری رشد 7 درصدی را در حوزه صادرات غیرنفتی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز برای صادرات غیرنفتی بیش از 6 بازار جدید برای استان گلستان فراهم شده است.

قوانلو درخصوص ایجاد اشتغال در استان ادامه داد: بر اساس آمار سامانه رصد، سال گذشته بیش از 20 هزار شغل در استان ایجاد شده که 7 هزار و 61 شغل آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

در ادامه این جلسه امیرشیر توماج، فرماندار شهرستان گمیشان نیز اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌ها باید عملیاتی شدن طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی و همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در سال‌جاری در اولویت قرار دهند.

وی افزود: سیاست‌های ابلاغی از سوی دولت و سازمان‌ها باید توسط هر یک از ادارات به خوبی اجرایی و عملیاتی شود. بر اساس تاکیدات دولت و در راستای تحقق شعار سال، خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد توسط هر یک از ادارات ممنوع است.

فرماندار گمیشان با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان برای ایجاد اشتغال گفت: شهرستان ظرفیت‌های متنوعی در حوزه ایجاد اشتغال دارد و همه باید زمینه فعال شدن این پتانسیل‌ها و حضور سرمایه‌گذاران را در منطقه فراهم کنند.

وی اظهار کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های اشتغالزایی شهرستان، شناسنامه اقتصادی برای هر یک شهرها و روستاهای سطح گمیشان تهیه خواهد شد./تسنیم

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار