معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: تجهیزات مناسب برای حمل پسماندهای بیمارستانی در گلستان وجود ندارد.

عدم وجود تجهیزات مناسب برای حمل پسماندهای بیمارستانی در استان

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند استان گلستان، میرمحمد غراوی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند که تمامی سهام آن متعلق به شهردارها است با سیاست کاهش تولید، بازیافت اصولی و دفع بهینه پسماندها توسط وزارت کشور تاسیس شد و به صورت یکپارچه برای تمامی شهرهای استان با رویکرد احداث دو کارخانه غرب و شرق و در حال حاضر با هدف بازیافت و پردازش و تبدیل پسماند آلی به کمپوست فعالیت می کند.

وی در ادامه در خصوص استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه حمل پسماندهای بیمارستانی گفت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در این زمینه موجب کاهش هزینه های بخش درمانی می شود.

غراوی با اشاره به نبود تجهیزات مناسب برای حمل پسماندهای بیمارستانی که می تواند خطراتی را برای سلامت جامعه در برداشته باشد، افزود: مرکز بهداشت استان باید با ارائه برنامه های جامع درخصوص حمل پسماندهای بیمارستانی خطرات این نوع پسماندها را برای سلامت جامعه را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مستهلک شدن ماشین آلات مراکز دفن، این سازمان در حال نوسازی کامل ناوگان موتوری خود است و با توجه به گسترش وسعت مراکز دفن در دو سایت استان و کاهش عمر مفید ماشین آلات سنگین این تعداد ماشین آلات سنگین کافی نیست و سازمان نیازمند به خرید دستگاه های مدرن و به‌روز جهت ارائه خدمات بهتر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار