مدیرکل اجتماعی استانداری گلستان:

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان به برخوردار نبودن کیفیت لازم بازارچه‎های صنایع دستی و غذایی استان انتقاد کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به عنوان حلقه واسط باید کیفیت بازارچه‎ها افزایش یابد.

شهرداری‎ها مکان مناسبی برای برپایی بازارچه‎های صنایع دستی مشخص کنند

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در جمع بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: بانوان 50 درصد جامعه را تشکیل می‎دهند و باید به توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار توجه کرد.

وی تصریح کرد: در بررسی‎هایی که از بازارچه‎های مواد غذایی در سطح استان انجام شد این مهم مشخص شد که این بازارها از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: پیشنهاد ما این است که آن دسته از زنان سرپرست خانواری  که به فنی و حرفه‎ای برای شرکت در دوره‎های آموزشی معرفی می‎شوند و هنری را یاد می‎گیرد با استفاده از یک حلقه واسط برای عرضه تولیدات و صنایع دستی در استان به این بازارچه‎ها معرفی شوند.

وی تاکید کرد: باید بخش خصوصی برای بسته‎بندی محصولات صنایع دستی و خوراکی بانوان با توجه به نظر دستگاه‎های مرتبط مانند مرکز بهداشت پای کار بیایند و ماهانه به حساب زنان سرپرست خانواده مشارکت کننده در این طرح از قبل خرید محصولاتی که انجام می‎دهند مبالغی را پرداخت کنند.

چراغعلی با بیان اینکه این اقدام منجر به افزایش کیفیت و فروش محصولات صنایع دستی و غذایی بانوان سرپرست خانوار در نمایشگاه‎ها می‎شود، افزود: باید مکان‎های مناسب نیز برای برپایی نمایشگاه‎ها و بازارچه‎های صنایع دستی در نظر گرفته شود و مطابق قانون ماده 54  شهرداری‎ها، در این مسیر شهرداری‎ها تکلیف قانونی دارند.

وی گفت: امیدواریم با معاونت عمرانی و شهرداری‎ها جلسه‎ای گذاشته شود و مکانی را که مناسب برای بازارچه‎های دائمی محصولات و صنایع دستی بانوان است را امکان سنجی کند.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان افزود: یکی از چالش‎های ما در فروش محصولات خانگی در شهرهای کوچک است و زنان سرپرست خانوار در کجا می‎توانند صنایع دستی و دستاوردهای خود را عرضه کنند؟.

چراغعلی تاکید کرد: اعتقاد داریم که انجمن‎های مردم‌نهاد‎ می‎توانند در این مسیر کمک کنند و امید داریم در شهرداری‎ها مصوبه‎ای گرفته شود تا شکل قانونی این مهم به خود بگیرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار