استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: بالا بردن سطح تولید میگو در گمیشان باعث افزایش اشتغال در استان می شود.

افزایش اشتغال با ارتقای تولید میگو

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان درحاشیه بازدید از سایت پرورش میگوی گمیشان گفت: از سال ۹۲ توجه به پرورش میگو در گلستان بطور جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته و باید تلاش کنیم با توجه به اینکه امکان ارتقای این مجتمع تا ۲۸ هزار هکتار وجود دارد، سطح زیر کشت ۵۷۵ هکتاری را افزایش دهیم.

وی افزود: در ۶ ماهه گذشته توجه ویژه‌ای به ارتقا‌ی تولید میگو در گمیشان شده است و تلاش شده ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۲۰ میلیارد تومان از محل اوراق خزانه برای احداث و تکمیل کانال‌های آبرسان جذب شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: زیر ساخت‌های فاز ۴ هزار هکتاری انجام شده و در حال حاضر در حال تکمیل زیر ساخت‌های فاز ۱۰ هزار هکتاری هستیم و امکان سنجی توسعه این مجتمع تا ۲۸ هزار هکتار وجود دارد.

وی احداث دو کانال ۱۳ کیلومتری و ۷ کیلومتری برای آبرسانی به مزارع میگو را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: همان گونه که تا امروز حضور بخش خصوصی در تولید میگو پر رنگ بوده است باید تلاش کنیم بیش از پیش از ظرفیت سرمایه گذاران شهرستانی، استانی و ملی در این مجتمع استفاده کنیم.

استاندار گلستان با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته و تولید قریب به هزار و ۷۰۰ تنی میگو در گلستان طی سال ۹۶، گفت: باید تلاش کنیم این رقم در سال ۹۷ به بیش از ۳ هزار تن افزایش یابد و در ادامه در سال ۹۸ تولید میگو ۴ برابر حالت فعلی شود.

هاشمی تولید بچه میگو در استان رااتفاق خوبی دانست وافزود: این مرکز به لحاظ کیفیت بهترین مرکز سراسر کشور و تنها مرکز تکثیر شمال کشور محسوب می‌شود و امیدواریم در آینده مراکز عمل آوری و فراوری میگو در این شهرستان ایجاد و افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در هر هکتار مزرعه پرورش میگو امکان اشتغال ۲ تا ۳ نفر وجود دارد، گفت: ارتقا تولید میگو و افزایش تعداد مزارع پرورش میگو با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در افزایش اشتغال جوانان شهرستان گمیشان و استان داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت جذب اعتبارات برای توسعه پرورش میگو در استان، گفت: تلاش داریم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات روستایی ظرفیت‌های خوبی را برای استان جذب کنیم.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار