مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: در سال گذشته ۱۱ کیلومتر از شبکه فرسوده توزیع آب اصلاح و بازسازی شد.

بازسازی شبکه فرسوده توزیع آب

به گزارش گلستان 24؛به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب گلستان، محمدهادی رحمتی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان گلستان که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سهامداران شرکت برگزار شد، افزود: این اقدام با هدف کاهش هدررفت آب و در راستای برنامه های کاهش آب بدون درآمد انجام شده است.

 

وی افزود: در مدت مذکور 27 هزار و 460 دستگاه کنتور خراب و فرسوده مشترکین با هدف استانداردسازی انشعابات مشترکین تعویض شده است.

 

به گفته رحمتی، تعویض کنتورهای خراب علاوه بر اینکه از پرت بیش از اندازه آب و اثرات منفی آن بر تأسیسات آبرسانی جلوگیری می‌کند، شرایط لازم به منظور کنترل مصرف و خدمات‌رسانی شایسته‌تر به مشترکین و شهروندان را نیز فراهم می‌کند.

 

رحمتی به تشریح دستاوردهای شرکت در سال گذشته پرداخت و گفت: نشت یابی 430 کیلومتر شبکه توزیع آب و نشت یابی 38 هزار و 236 انشعاب و اصلاح و بازسازی 2 هزار و 525 فقره انشعاب از اقدامات انجام شده در جهت کاهش تلفات آب است.

 

وی تصریح کرد: 82 دستگاه فشارسنج ثبات آنلاین با اعتبار 250 میلیون تومان خریداری و به منظور مدیریت فشار و بهره برداری اصولی در شبکه توزیع آب 12 شهر نصب شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان شناسایی و تبدیل 74 فقره انشعابات غیرمجاز به مجاز را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و افزود: افرادی که از طریق انشعاب‎های غیرمجاز به شبکه آب وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، شبکه را در معرض خطر آلودگی و کاهش میزان آب قرار می‌دهند که برخورد با این افراد طبق قانون در دستور کار قرار دارد.

 

وی خرید و نصب 22 دستگاه کنتور در ورودی شبکه توزیع آب، ویدئومتری 47 حلقه چاه، بهسازی 36 حلقه چاه، شستشوی 69 هزار و 400 مترمکعب مخازن آب و 635 مورد مانور شبکه توزیع را از فعالیت های انجام شده در سال گذشته برشمرد.

 

رحمتی ادامه داد: با توجه به افزایش محسوس گرما در فصل تابستان و نیز کاهش شدید بارندگی ها، شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تمامی تلاش خود را برای مقابله با بحران کم آبی انجام داده تا شهروندان عزیز گلستانی بدون جیره بندی و قطعی آب تابستان را سپری کنند.

 

وی با اشاره به کاهش زمان رسیدگی به حوادث و اتفاقات بخش آب، تصریح کرد: همکاران ما سعی می کنند در کمترین زمان ممکن و در صورت امکان بدون قطعی آب مشترکین حوادث را رفع کنند تا از هدررفت آب پیشگیری نمایند.


مدیرعامل آبفا گلستان افزود: بازسازی تاسیسات آبرسانی شهرها استان، نصب کنتور برروی انشعابات فضای سبز شهرداری، مدیریت و کاهش هزینه و بهبود وضعیت، اجرای قرائت از راه دور انشعابات خاص، بررسی و اصلاح قطر کنتور انشعابات مشترکین، استقرار سیستم کنترل پروژه، پیگیری در وصول مطالبات معوقه، تدوین برنامه بلندمدت در حوزه درآمد و امور مشترکین از اقدامات شاخص انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار