با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو بزرگ ترین آب شیرین کن شمال کشور در شهرهای بندرترکمن و گمیشان به بهره برداری رسید.

بهره گیری از آب های نامتعارف در گلستان

به گزارش گلستان24؛مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بهره برداری این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه آب شیرین کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان، بزرگ ترین آب شیرین کن شمال کشور با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری رسید.

محمدهادی رحمتی با اشاره به این که بهره برداری، نگهداری و مالکیت (Boo) این پروژه ۱۵ ساله است، افزود: این آب شیرین کن با حفر ۱۱ حلقه چاه و ۴.۵ کیلومتر خط انتقال ظرفیت تولید ۱۰ هزار مترمکعب آب در شبانه روز را داراست.

وی اعتبار این پروژه را ۳۲۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این پروژه آب شرب شبکه شهرهای بندرترکمن و گمیشان و همچنین آبرسانی به روستاهای مجاور را تامین می کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان ادامه داد: استان گلستان از منابع متنوع آبی برخوردار است و رودخانه های بسیاری در آن جریان دارد.

بهره گیری از آب های نامتعارف در گلستان

وی با یادآوری این که گلستان دارای سفره آب مهم آزاد و تحت فشار است، اضافه کرد: در کنار این موهبت ها بخش وسیعی از شمال و شمال غربی استان بیابانی و فاقد منابع مفید آب به ویژه برای شرب است.

رحمتی بیان کرد: بهترین گزینه برای تامین بخشی از نیاز آبی قابل قبول اهالی شمال و شمال غرب استان، آب شیرین کن بود که در سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: تنوع بخشی به سامانه های تولید و توزیع آب شرب و بهداشتی و همچنین بهره گیری از آب های متعارف، تامین، جمع آوری، انتقال و ذخیره سازی آب شرب شهرهای بندرترکمن و

گمیشان به میزان هفت هزار و ۶۰۰ متر مکعب و یک هزار و ۹۰۰ مترمکعب در شبانه روز به روستاهای اطراف از اهداف اجرای این طرح بوده است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار