نماینده مردم غرب گلستان در مجلس مطرح کرد

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: عدم تخصیص حق‌آبه زیست محیطی گرگانرود در کنار تغییرات زیست محیطی که در انزلی ایجاد کرده موجب کاهش ذخایر آبی دریای خزر شده است.

کاهش ذخایر آبی دریای خزر به‌دلیل عدم تخصیص حق‌آبه زیست‌محیطی گرگانرود

به گزارش گلستان24؛رامین نورقلی‌پور ظهر امروز در آیین افتتاح تأسیسات آب‌شیرین‌کن شهرهای بندرترکمن و گمیشان و هفت روستای منطقه اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در این حوزه از استان مشکل در تامین آب شرب روستایی است گرچه با تدبیر صورت گرفته در بخش آب شهری مشکل خاصی در این حوزه از استان گلستان وجود ندارد اما بخشی از روستاها با توجه به کمبود زیرساخت‌ها با کمبود آب شرب در نواحی شمالی و مرزی مواجه‌اند.

وی گفت: در حوزه انتخابی بنده حدود 10 روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند که با ایجاد آب شیرین کن در شهرهای بندرترکمن و گمیشان بخشی از نیازها و مشکلات این حوزه مرتفع می‌شود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس با بیان اینکه براساس پیگیری‌های انجام شده مقرر شد آب شیرین کن دیگری در مناطق شمالی‌تر این حوزه ایجاد شود، یادآور شد: با توجه به اینکه در گذشته آب شرب روستایی به مناطق بالادست وابستگی داشت به طور قطع با استفاده از آب‌های نامتعارف و شیرین کردن آن می‌تواند مشکل آب شرب را به صورت پایدار برطرف کرد.

نورقلی‌پور متذکر شد: عید قربان در استان از جمله اعیاد مهم محسوب می‌شود و یکی از پیک‌های مصرفی آب در گلستان در این عید است که با توجه به این مساله عید قربان سال گذشته مشکلات زیادی در تامین آب داشتیم که امید است تمهیداتی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی تصریح کرد: عدم تخصیص حق آبه زیست محیطی گرگانرود در کنار تغییرات زیست محیطی که در انزلی ایجاد کرده موجب کاهش ذخایر آبی دریای خزر شده که امید است با تدابیر مناسب این مساله مدیریت شود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس اضافه کرد: ظرفیتی که در تولید میگو در گمیشان و بخش شمالی استان وجود دارد نیاز روزافزون به برق برای تقویت زیرساخت‌های این بخش وجود دارد که لازم است برای تحقق این مهم نیز تدابیری اندیشیده شود تا در آینده با کمبود خاصی را در این حوزه شاهد نباشیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار