فرماندار شهرستان ترکمن با اشاره به اهمیت زهکشی در اراضی این شهرستان، گفت: امسال در برخی زمین هایی که از سال 95 زهکشی شده بود، شاهد افزایش دو برابری تولید محصول بودیم.

افزایش دو برابری تولید محصول در اراضی زهکشی شده بندرترکمن

به گزارش گلستان24؛«الیاس هیوه چی» در مراسم آغاز به کار فاز دوم زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان در بندرترکمن اظهار کرد: در مصوبه سفر ریاست جمهور به گلستان 280 هکتار از اراضی گلستان از دریای خزر تا سد گلستان تحت زهکشی قرار داده شد.

وی افزود: در سال 95 زهکشی در شهرستان های بندر ترکمن و گمیشان به میزان 22 هزار هکتار با اعتبار بالغ از 50 میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

هیوه چی با بیان اینکه این پروژه در دو حوزه امور آب و کشاورزی دنبال شد، خاطرنشان کرد: حفر و لایروبی کانال های درجه یک و دو توسط آب منطقه ای و حفر و لایروبی کانال های درجه سه و چهار توسط جهادکشاورزی انجام می شود.

وی ادامه داد: تاکنون پیشرفت فیزیکی آب منطقه ای 60 درصد و جهادکشاورزی 25 درصد بوده است. وسعت کار جهادکشاورزی 180 کیلومتر کانال کشی است که بدلیل عدم پرداخت هزینه زمین های کشاورزان تنها 40 کیلومتر کانال کشی صورت گرفت.

فرماندار شهرستان ترکمن تصریح کرد: در فصل برداشت امسال کشاورزانی که زمین های آنها زهکشی شده بود، رضایت مندی بسیار خوبی داشتند و  به عینه تاثیر اجرای این طرح را دیدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار