مدیرعامل شرکت پسماند استان گلستان از سرمایه گذاری 70 میلیارد ریالی در سایت زباله شهرستان آزادشهر در شرق استان گلستان خبر داد.

سرمایه گذاری 7 میلیارد تومانی در سایت زباله شهرستان آزادشهر

به گزارش گلستان24؛محسن سمیعی سه شنبه شب در حاشیه نشست اعضای شورای شهر آزدشهر با اعضای شرکت تدبیر انرژی و شرکت لیندنر اتریش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این سرمایه گذاری در شش ماه اخیر برای بسترسازی، مکانیزه کردن، جداسازی زباله ها و انتقال ماشین آلات و تجهیز سایت زباله آزادشهر انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پسماند استان گلستان در خصوص بهبود وضعیت شرایط کنونی این محل افزود: با پشتکار و مداومت در پیگیری وضعیت سایت زباله شهرستان آزادشهر از سوی اعضای شورای شهر و رایزنی های صورت گرفته با برخی فعالان موفق در این عرصه، شرکت لیندنر اتریش در جهت ساماندهی این محل و تولید سوخت از زباله های این منطقه ابراز علاقه کرده است.
سمیعی در تشریح بیشتر فعالیت شرکت لیندنر اتریش در سایت پسماند آزادشهر ابراز کرد: پس از نظر نهایی کمیسیون اقتصادی استان گلستان چنانچه طرح مورد قبول واقع شود، قراردادی با حضور استاندار گلستان و شرکت تدبیر انرژی که نماینده شرکت لیندنر اتریش در کشور است، منعقد می شود.
وی افزود: شرکت اتریشی با همکاری شرکت ایرانی تدبیر انرژی قرار است سرمایه گذاری بالغ بر 300 میلیارد ریال در این محل انجام دهد که طی فرآیندی زباله ها به سوخت آر دی اف تبدیل شده و مورد استفاده کارخانجات قرار می گیرد که با توجه به قدرت احتراق این سوخت، برای واحدهای تولیدی نیز صرفه بالای اقتصادی دارد و از طرفی باعث در آمدزایی پایدار برای منطقه می شود.
مدیرعامل شرکت پسماند استان گلستان بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح از سوی شرکت لیندنر اتریش، شهرستان آزادشهر به عنوان پیشگام در این عرصه در کل کشور خواهد بود و می تواند پایلوت موفق این طرح در جهت گسترش این دانش به دیگر نقاط کشور، کم شدن آسیب های زیست محیطی زباله ها و درآمدزایی از این محل باشد.
وی افزود: با انجام این طرح سازمان پسماند نیز متعهد می شود هر ساله براساس نیازهای فرهنگی، برنامه ریزی ها و چشم انداز شهری، یک پروژه فرهنگی و زیست محیطی در شهرستان آزادشهر آغاز نماید که می تواند باعث جهش فرهنگی این منطقه شود.
اعضای شورای شهر نیز در نشست با مدیران شرکت ایرانی تدبیر انرژی و آرتور کلایسنر مدیر شرکت لیندنر اتریش به بیان نظرات خود پرداخته و بر ضرورت ساماندهی مطلوب سایت زباله در طی یک سال تاکید کردند.
شهرستان آزادشهر با 95 هزارن نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد و سایت زباله که در مجاورت شهر آزادشهر قرار دارد، محل دپوی زباله تولیدی شرق استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار