رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان از تشکیل ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در گلستان خبر داد.

تشکیل ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء کالا در استان

به گزارش گلستان24؛«حسینقلی قوانلو» در نخستین جلسه ستاد مبارزه با احتکار کالا با اشاره به فضاسازی روانی ایجاد شده در بازار، گفت: برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی سودجویان، ستاد مبارزه با احتکارو اختفاء کالا در گلستان تشکیل شد.

وی تشکیل این ستاد را در راستای سیاست‌های ابلاغی دولت برای نظارت مطلوب بر کالاهای اساسی و اقلام ضروری مورد استفاده مردم ضروری دانست و افزود: یکی از عوامل موثر بر افزایش قیمت‌ها و برهم زدن موازنه تنظیم بازار استان، احتکار و اختفا است.

قوانلو از شروع تشدید نظارت و برخورد همه جانبه با محتکران کالاهای مصرفی مردم خبر داد و عنوان کرد: اقلام و کالاهای پرمصرف واساس و حساس، به اندازه کافی در انبارها و مراکز ذخایر موجود است.

وی ادامه داد: بازرسان و کارشناسان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، به اتفاق کارشناس نظارت و بازرسی این سازمان به صورت دو شیفته با انجام بازرسی‌های مشترک با همکاری دستگاه امنیتی به صورت مداوم در حال رصد بازار هستند و با متخلفین در حوزه بازار به شدت و فوریت برخورد می شود.

قوانلو به استفاده از همه ظرفیت‌ها در جلسه ستاد تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور همراهی و همت همگانی تشکل‌های صنفی صنعتی و عموم مردم هوشیار و متعهد استان گلستان در کشف مکان‌های اختفا و احتکار کالاهای پر مصرف خانوار بسیار حائز اهمیت است، از این‌رو سامانه 124 این سازمان به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت و پاسخگویی به گزارش‌های مردمی است.

وی به صراحت اعلام کرد که با همکاری همه دستگاه‌های نظارتی تمام مراکز رسمی و غیررسمی ذخیره و عرضه کالا در استان تحت نظارت می‌باشد. بر همین اساس ضمن بازرسی‌های مختلف آماده دریافت گزارش‌های مردمی هستیم و همه تحرکات غیرمتعارف در بازار رصد می‌شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان خطاب به اعضای ستاد مبارزه با احتکار و اختفاء  اظهار کرد: در این شرایط باید فعالیت خود را افزایش دهیم تا از فشار روانی بر مردم در بازار کاسته شود و گلوگاه های فسادخیز شناسایی شوند و اگر کوتاهی شود هم به خودمان و هم به جامعه آسیب وارد می‌شود.

قوانلو با عنایت به پیدایش هیجانات کاذب و مقطعی بازار، در پایان توصیه کرد که مردم با فرهنگ استان نیز با درک شرایط و التهاب بی‌مورد بازار از خرید اقلام غیر ضرور و بیش از نیاز خانوار پرهیز کنند تا آرامش و ثبات به بازار برگردد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار