مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: حال مطبوعات گلستان خوب نیست و باید برای رفع مشکلات رسانه های استان چاره اساسی اندیشید.

بیمه و تسهیلات خبرنگاران پیگیری می شود

به گزارش گلستان24؛عادله کشمیری صبح پنجشنبه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه مطبوعات استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناخوشی احوال مطبوعات در همه جای کشور دیده می شود، اما در شرایط فعلی رسانه های استان نیازمند حمایت بیشتری برای ادامه راه هستند.

وی افزود: پس از گذشت ۲۰ سال از انتشار رسانه های مکتوب و مجازی در استان، اما هنوز هم شاغلان این عرصه و مدیران مسئول با مشکلات مالی و بیمه ای زیادی دست و پنجه نرم می کنند و هممچنان این شرایط سخت می شود.

کشمیری ادامه داد: تعداد زیادی از نشریات استانی که به تازگی مجوز گرفته اند،  به دلیل مشکلات مالی هنوز اقدام به چاپ نکرده اند و تعداد دیگری هم به دلیل تامین نبودن هزینه های جاری از جمله چاپ، بیمه و دستمزدها لغو مجوز و یا تعطیل شده اند.  

وی با بیان اینکه تلاش خواهم کرد وضعیت رسانه های استان نسبت به گذشته تغییر کند، گفت: چنانچه مطبوعات استان سعی کنند به سمت تخصصی و حرفه ای شدن حرکت کنند و نیروهای شاغل در آنان به صورت حرفه ای قلم بزنند بی شک مخاطبان بیشتری خواهند داشت و مدیران دستگاه های اجرائی هم از آنان حمایت بیشتری خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه مدیران اجرائی استان باید خبرنگاران را یک فرصت بدانند، گفت: مسئولان گلستانی باید از ظرفیت خبرنگاران و رسانه ها در جهت رفع بسیاری از مشکلات موجود بهره ببرند و با ایجاد تعامل و حمایت از آنان مسیر توسعه استان را بخش های مختلف هموار کنند.

وی افزود: باید به روزی برسیم که هر مدیر استانی در کنار خود یک خبرنگار داشته باشد و بیشتر از آنکه از حضور خبرنگاران برای پیگیری برخی مسائل هراسی به دل راه دهند، از توانمندی آنان آنان بهره ببرند.

کشمیری افزود: کارکرد بسیاری از مدیران استانی به دلیل ارتباط ضعیف آن ها با رسانه ها دیده نمی شود و همین مساله موجب می شود تا مردم احساس کنند مدیر مورد نظر عملکرد مناسبی ندارد.

بیمه و تسهیلات خبرنگاران پیگیری می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، از پیگیری مشکل بیمه و پرداخت تسهیلات به خبرنگاران هم سخن گفت و افزود: مقرر شده تا جلساتی را با مدیر کل تعاون و رفاه اجتماعی برای پیگری بیمه خبرنگاران برگزار کنیم و تسهیلات اشتغالزای آنان را از سقف ۱۰ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش دهیم که امیدواریم هر دوی این برنامه ها به نتیجه مطلوبی برسد.

وی تمرکز زدایی را یکی دیگر از برنامه های جدید این ادراه کل عنوان کرد و افزود: بسیاری از امکانات فرهنگی و رسانه ای در مرکز استان ایجاد شده و توزیع آن برای همه شهرهای استان متوازن و عادلانه نبوده است.

کشمیری گفت: شهرهای استان به رغم داشتن توانمندی های زیادی در حوزه فرهنگی از  این امکانات بی بهره مانده اند، که سعی  داریم با برنامه ریزی های مناسب این کمبودها را جبران کنیم.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار