مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: توزیع آگهی‌های دولتی در استان با حمایت اداره کل و خانه مطبوعات ساماندهی و قانونمند می‌شود.

توزیع آگهی‌های دولتی در استان گلستان قانونمند می‌شود / حمایت دستگاه ها از رسانه ها در قالب تشکل خانه مطبوعات باشد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  ؛ حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در افتتاح دفتر جدید این خبرگزاری با تأکید براینکه آگاهی‌ بخشی ، جوهره اصلی کار رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است، اظهارکرد: رسالت انبیاء الهی آگاهی‌بخشی بوده و حکم بنیان و ریشه اقدامات آنان بوده است.

وی افزود: جامعه رسانه به طورعام با اقدام در راستای آگاهی بخشی، رسالتی انبیاء گونه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان با اشاره به اینکه عموما خبرگزاری‌ها از نظر حمایت‌های مالی همواره مظلوم واقع شده‌اند، گفت: در طول تاریخ به عنوان یک قاعده کلی همیشه افراد یا جریاناتی که موثرتر و پرتلاش‌تر بوده و هستند، مظلوم واقع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر همت عمومی بین سایر دستگاه‌ها اتفاق بی‌افتد و فرهنگ و ارشاد اسلامی  به عنوان متولی این مسئله اولویت‌دار را پیگیری کند، بدنه رسانه‌ای استان هم همت لازم را در این زمینه داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که ظرفیت خانه مطبوعات به جایی برسد که حامی رسانه‌ها بوده و به جای مصرف‌کنندگی، به عنوان تولیدکننده باشد.

فضیلت با بیان اینکه تاکنون خانه مطبوعاتی پویا و فعال در تراز نداشته‌ایم، گفت: با رویکرد جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات و ترکیب آن و عزمی که فرهنگ و ارشاداسلامی برای پیگیری این مسئله دارد و بهره‌گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های بخش دولتی، می‌توان طرحی نو درانداخت.

وی تأکید کرد: حلقه مفقوده در جامعه رسانه‌ای استان نبود خانه مطبوعات پویا به عنوان تشکلی صنفی بوده که مربوط به امسال و پارسال نبوده بلکه برای سالیان متمادی است. از سویی دیگرهم تاکنون به این گونه نبوده که تمامی ظرفیت‌ها برای فعالیت خانه مطبوعات فراهم باشد و هم‌افزایی لازم نیز بین اعضای خانه شکل نگرفته بود. این مسئله سبب شد تا خانه مطبوعات نتواند از ظرفیت فرهنگ و ارشاداسلامی به عنوان بخش دولتی استفاده کند و بخش دولتی هم نتوانسته به رسالت خود عمل نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات را نباید به عنوان زیرمجموعه فرهنگ و ارشاداسلامی دانست. گرچه این مسئله نافی نظارت ارشاد برعملکرد آن نیست. خانه مطبوعات می‌تواند از نظر کارکرد و بهره‌مندی و جذب ظرفیت‌ها سیاستگذار، تصمیم‌گیر و اقدام کننده باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها و رسانه‌ها باید به قانون تمکین کنند، گفت: اگر قرار است سایر دستگاه‌ها در حوزه حمایت‌های رسانه‌ای گام بردارند باید به صورت متمرکز و در قالب تشکل خانه مطبوعات و با اطلاع فرهنگ و ارشاداسلامی باشد.

فضیلت ادامه داد: اگر تمکین به قانون اتفاق بی‌افتد، رسانه‌ها دیگر نیازی به حمایت‌های بخش دولتی نخواهند داشت. اما به دلیل فرار از قانونی که در سالیان متمادی رخ داده و تبدیل به خرده فرهنگی نامیمون در عرصه دستگاه‌های اجرایی شده، این حمایت‌ها قانونمند نبوده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی توزیع آگهی‌های دولتی یکی از اقدامات اصلی و ضروری در استان است، عنوان کرد: این اقدام باید از سوی رسانه‌ها به عنوان یک مطالبه جدی و عمومی مطرح شود. فرهنگ و ارشاداسلامی نیز با همکاری خانه مطبوعات پیگیر این کار خواهد بود و سایر دستگاه‌ها نیز باید به این موضوع تمکین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان افزود: در همین باره مکاتبه‌ای با مقامات اجرایی از جمله استاندار انجام شده و قرار است اداره کل امور اقتصادی و دارایی، ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی را مکلف کنند تا به اسناد آگهی‌هایی که خارج از روال قانونی صادر می‌شود، تمکین نکنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار