مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، گفت: رفع مشکل بیمه خبرنگاران استان با اولویت بیمه ای همه فعالان بخش رسانه یک ضرورت است و این مهم نیازمند تعامل نهادهای صنفی و اصحاب رسانه است.

 رفع مشکل بیمه خبرنگاران نیازمند تعامل نهادهای صنفی است

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، در نشست مشترک با مدیرکل تامین اجتماعی استان و دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشریاتی که کارکنان خود را بیمه کنند، حمایت می کند.

وی، گفت: حمایت از بیمه خبرنگاران از طریق نشریات، با سیاست عدم وابستگی و تعلق خبرنگاران به دستگاه خاص انجام می شود و باعث می شود تا خبرنگار وامدار هیچ دستگاهی نباشد و فقط به رسانه خود تعهد و تعلق داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فضیلت، با بیان اینکه تاکنون لیست دقیقی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان ارائه نشده است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این بخش با راستی آزمائی و تکیه بر مستندات و قانون، لیست خبرنگاران واقعی را احصا نماید.

وی، به مراسم روز خبرنگار هم اشاره کرد و گفت: روز خبرنگار یک نماد است و در واقع این روز متعلق به همه فعالان بخش رسانه است.

در این جلسه مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان هم با بیان اینکه خبرنگاران ازجمله اقشاری هستند که در جهت آگاهی بخشی به جامعه و مدیران در رفع مشکلات جامعه گام برمی دارند، گفت: علی رقم تلاش حداکثری خبرنگاران و اصحاب رسانه، متاسفانه روزنامه نگاران از حداقل حمایت ها برخوردار هستند.

محمد حیدری نژاد، افزود: به دنبال قطع شدن بیمه تعدادی از خبرنگارانی که از طریق صندوق هنرمندان بیمه شده بودند، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان در جلسات متعدد و مکاتبات به دنبال رفع این مشکل بود.

وی، با اینکه درخواست دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان جهت تخصیص کدکارگاه بیمه به این انجمن، در حال طی مراحل اداری است، تاکید کرد: در این بیمه رابطه کارگری و کارفرمائی بین خبرنگاران و انجمن ایجاد می شود. 

حیدری نژاد افزود: انجمن باید در نقش کارگزارعمل کند، تا مشمول قوانین کارگری و کارفرمائی نشود و در این صورت با عدم پرداخت حق بیمه از سوی خبرنگاری، فقط بیمه وی قطع می شود و انجمن مشمول جریمه نمی شود.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان، با بیان اینکه هم اکنون برخی از اتحادیه ها و اصناف از این شیوه برای بیمه کردن اعضای تحت پوشش خود استفاده می کنند، تصریح کرد: در صورت پیگیری مجدانه انجمن و هماهنگی با واحد فنی درآمد سازمان می توان پوشش بیمه ای تمامی خبرنگاران استان را فراهم کرد.

در این جلسه دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان هم با اشاره به نقش موثر خبرنگاران در جامعه، گفت: خبرنگار در گرما و سرما و در هر جا و هر مکانی در راستای تکالیف حرفه ای خویش حضور می یابد و همواره نقش آفرین است. 

غلامرضا ولی پور افزود: باید کرامت اخلاقی، انسانی و حرفه ای خبرنگاران تامین و و نظام حقوقی و قانونی حمایت از آنها از طریق تشکل های صنفی مدون شود.

وی، با اشاره به مکاتبات انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد، اظهار داشت: وزارت ارشاد با ارسال پاسخ نامه های ارسالی و تماس با دبیر انجمن خواستار حل مشکل بیمه ای خبرنگاران بود.

ولی پور، افزود: علی رقم تماس های مکرر و مکاتبه با نماینده گرگان و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته است.

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان، ضمن تقدیر از اقدام مشترک مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تامین اجتماعی استان گلستان در راستای یافتن راهکار برای حل مشکل بیمه خبرنگاران بر حمایت همه جانبه انجمن از این اقدام تاکید کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد انجمن صنفی روزنامه نگاران استان گلستان با توجه به مصوبات این جلسه مکاتبات لازم در این خصوص را انجام دهد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز نامه مذکور را از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری نماید.

87

 

88

 

89

/ساحل گمیشان

ارسال نظر

آخرین اخبار