دبیر هیات فوتبال گلستان گفت: تشکیل تیم فوتبال بزرگسالان گلستان در لیگ دسته دوم کشور در نقطه صفر قرار دارد و هنوز امتیاز این تیم هم خریداری نشده است.

ایجاد 250 شغل با ساماندهی مدارس فوتبال استان

به گزارش گلستان24؛مرتضی شکی صبح امروز در مراسم تقدیر از ورزشی‌نویسان استان گلستان به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: برخی این روزها می‌گویند هیات فوتبال پشت تیم لیگ دسته دومی که طرح خرید آن مطرح شده پنهان شده و می‌خواهد عملکرد ضعیف خود را با خرید این تیم خوب جلوه دهد.

وی ادامه داد: گلستان توان حضور در لیگ‌های کشوری را ندارد و علت آن هم مشکلات اقتصادی است و حتی زمانی که استاندار وعده تشکیل تیم فوتبال برای حضور در لیگ دسته اول را به مردم استان دادند، این تیم به لیگ دسته دومی تبدیل شدو تا امروز که خدمت شما عزیزان هستم، تشکیل تیم لیگ دسته دومی ما هم در نقطه صفر قرار دارد و هنوز حتی امتیاز تیم خریداری نشده است.

دبیر هیات فوتبال گلستان تصریح کرد: آقای استاندار با آن جایگاه آن هم این استاندار که در وزارت ورزش جایگاه قابل توجهی دارد نتوانسته شرایط دارا بودن استان از یک تیم لیگ دومی را برای استان فراهم کند چه انتظاری وجود دارد که هیات با این توان در این دوره تیم لیگ برتری را برای استان فراهم می‌کرد.

شکی درباره مطالب بیان شده درباره ناتوانی هیات در توسعه فوتبال، گفت: توسعه فوتبال نیازمند برنامه و شرایط اجرا است و ما در استان از ساماندهی مدارس فوتبال شروع کردیم و در گذشته 38 مدرسه فوتبال داشتیم که برخی از آنها غیرمجاز بودند و با همت اهالی فوتبال استان و رئیس هیات استان، امروز 79 مدرسه فوتبال مجاز داریم که در کنار آنها حدود پنج مدرسه غیرمجاز در استان وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس که پرسیده شد آیا این مدارس فوتبال غیرمجاز در گرگان تمرکز دارد، گفت: خیر این مدارس فوبتال غیرمجاز در نقاط مختلف استان است که برای مثال مدرسه فوتبال هلال احمر که این مدرسه فوتبال از نظر ما غیرمجاز است.

*ایجاد 250 شغل با ساماندهی مدارس فوتبال استان/ / سوءاستفاده دلالان در گلستان از نام «حمید درخشان»

دبیر هیات فوتبال گلستان تصریح کرد: در فضای موجود در استان با ساماندهی این مدارس فوتبال مدعی هستیم که 250 شغل را ایجاد کرده‌ایم زیرا هر فوتبال آموز در هر ترم 150 هزار تومان برای شرکت در تمرینات مدارس فوتبال مجاز در استان باید پرداخت کند که مربیانی اجازه فعالیت در این مدارس فوتبال دارند که دارای کارت مربی‌گری مرتبط و معتبر فدراسیون را داشته باشند.

شکی افزود: سال 1396 برترین هیاتی بودیم که کلاس‌های آموزشی را برای مربیان و داوری را برگزار کردیم و امروز 100 درصد مربیانی که در مدارس فوتبال فعالیت دارند دارای مدارک مربیگری هستند و کلاس‌های ارتقا سطح را طی کرده‌اند.

وی بیان کرد: امروز مدارس فوتبال غیرمجاز از لیگ‌های فوتبال استان نیز حذف شده‌اند و اجازه حضور در مسابقات را ندارند، ما فردی را با نام «ع.الف» را داشتیم که مدرک مربیگری فوتبال را هم نداشت و سرمربی یکی از تیم‌های لیگ برتر هم بود اما امروز به هیچ عنوان همچین شرایطی را در فوتبال استان نداریم زیرا ما اجازه فعالیت در میادین رسمی را به این افراد نمی‌دهیم.

دبیر هیات فوتبال گلستان خاطرنشان کرد: امروز ما کاری کردیم که بساط دلالی‌ها از فوتبال استان برچیده شده و خدا را گواه می‌گیرم برخی اوقات در سال 1387 که وارد فوتبال استان شدم دم درب هیات این دلالان می‌ایستادند و با وعده عضویت فرزندان خانواده‌ها در تیم‌های مختلف از آنها پول می‌گرفتند اما امروز این اتفاقات نمی‌افتد.

شکی گفت: روز گذشته با یکی از دوستان صحبت می‌کردم که فردی در یکی از ادارات استان به من گفت به فردی پول دادم تا فرزندم را در تیم آقای «حمید درخشان» عضو کند و آنجا بازی کند این در حالی است که آقای درخشان در هیچ تیمی فعالیت ندارد و در تهران آموزش فوتبال می‌دهد.

وی اضافه کرد: من بلافاصله با آقای درخشان تماس گرفتم و وی گفت یکی از دوستان تیمی را به نام من زده و در حال فعالیت است که ما متوجه شدیم این دلالان به این صورت مردم را گمراه می‌کنند.

*راه نادرست «کفاشیان» در فدراسیون فوتبال

دبیر هیات فوتبال گلستان اظهار کرد: قسم یاد می‌کنم که در هیات فوتبال استان گلستان شاید اشتباه کرده باشیم اما تخلف نکرده‌ایم و از همه همکارانمان در هیات تشکر می‌کنم که با ما بسیار خوب همکاری کرده‌اند که باعث شد هیات فوتبال گلستان در ارزیابی سال گذشته هیات برتر کشور شد.

شکی در بخش دیگری با اشاره به اتفاقات رخ داده زمان ریاست آقای کفاشیان در فدراسیون فوتبال، گفت: آقای کفاشیان در زمان برگزاری انتخابات هیات ما مشکلات آئین‌نامه‌ای و قانونی درباره یکی از نامزدهای ریاست هیات فوتبال استان را داشتیم و با آنکه من برگزار کننده انتخابات بودم من را در اتاقش راه نمی‌داد که با وی صحبت کنم.

وی اضافه کرد: یک بار به آقای کفاشیان گفتم که راهی که شما می‌روید راه درستی نیست که در پاسخ به من گفت جوابش را خودم می‌دهم و من هم به وی گفتم جواب تو را من در انتخابات می‌دهم.

دبیر هیات فوتبال گلستان تصریح کرد: اما امروز آقای تاج به خوبی جواب استان‌ها را می‌دهد و تعامل بسیار خوبی با استان‌ها دارد و جلسات منظمی برگزار می‌کنند و خوشبختانه اتفاقات خوبی در فوتبال در جریان است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار