لزوم توجه شهرداری گرگان به تیم بسکتبال

شهرداری گرگان در خوشبینانه‌ترین حالت 6 ماه تا شروع لیگ برتر فرصت دارد تا تیمی در شان و جایگاه بسکتبال گرگان و تاریخ تیم بسکتبال شهرداری گرگان را آماده و راهی لیگ برتر کند و این در شرایطی است که هنوز بودجه تیم مشخص نیست و در این حوزه تناقض وعده و واقعیت وجود دارد.

بلاتکلیفی شورا و شهرداری گرگان در تشکیل تیم بسکتبال/ تناقض وعده‌های استاندار و تصویب بودجه شورا برای بسکتبال گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ بدون شک بالا بودن میزان محبوبیت و عشق به یک رشته ورزشی ریشه در تاریخ و قدمت فعالیت یک رشته ورزشی در یک شهر، استان و یا منطقه دارد و هرچه تاریخ یک تیم و یا رشته ورزشی غنی‌تر و پربارتر باشد، هواداران آن تیم و رشته ورزشی در زمان برگزاری مسابقات و حتی در تعطیلی مسابقات به دنبال چند و چون آن تیم و فعالیت رشته ورزشی هستند.

رشته ورزشی بسکتبال به عنوان یک ورزش ریشه‌دار و پرطرفدار در گرگان مطرح است و سال‌هاست شهرداری گرگان در عرصه تیم‌داری قدم برداشته و بسکتبال گرگان با نام شهرداری گرگان عجین شده است.

هواداران تیم بسکتبال شهرداری گرگان در چند سال اخیر نه تنها نتوانستند نتایج خوبی را از تیمشان ببینند بلکه شاهد بازی‌های خوبی هم نبودند و همیشه هم مهمترین بهانه برای کادر فنی و مدیریت تیم دیر بسته شدن تیم و عدم هماهنگی بازیکنان، نداشتن زمان برای جذب بازیکنان خوب و بهانه‌های مشابه بوده است.

با حضور سید مناف هاشمی به عنوان استاندار در استان گلستان و با توجه به سابقه وی در حوزه مدیریت ورزش، امید بر دل ورزشکاران استان گلستان ایجاد شد که می‌توانند با کمک مدیریت کلان، تحولی را در ورزش استان به ویژه در حوزه ورزش حرفه‌ای ایجاد کنند.

این امید واهی نبود و استاندار گلستان در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین دوره المپیاد ورزشی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص سه رشته ورزشی پرطرفدار در استان گلستان یعنی فوتبال، بسکتبال و والیبال و حمایت از تیم‌های والیبال گنبدکاووس، بسکتبال شهرداری گرگان و احیاء حضور استان در لیگ‌های فوتبال وعده‌ها و قول‌هایی را ارائه کرد.

*وعده بودجه 3 میلیاردی استاندار گلستان برای بسکتبال شهرداری گرگان

استاندار گلستان در خصوص تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: برای بسکتبال گرگان با شهردار گرگان صحبت کردم و شهرداری در سنوات گذشته 700 میلیون تومان برای بسکتبال اختصاص می‌داد که برای سال 1397 نزدیک به 3 میلیارد تومان بودجه برای تیم در نظر گرفته شد.

هاشمی گفت: این موضوع در جلسه‌ای که با اعضای شورای شهر داشتم هم مطرح شد، نظر من هم همین بود و این موضوع در شورا تائید شد و ما نیز از محل اعتبارات ملی و استانی به این تیم کمک خواهیم کرد.

استاندار گلستان همچنین درباره تشویق ورود بخش اقتصادی به حمایت از تیم‌های ورزشی تاکید کرد: امروز اگر کسانی در حوزه ورزش هزینه کنند و حمایت اقتصادی از تیم‌های ورزشی داشته باشند مشمول تخفیف‌های مالیاتی خواهند شد.

این در حالی است که روزهای گذشته نشست خبری سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان به عنوان نهاد مستقیم اجرایی در حوزه تیم بسکتبال شهرداری گرگان برگزار شد و در آن نشست مهستی قدس‌ولی سرپرست سازمان اختصاص 3 میلیارد تومان برای بسکتبال شهرداری گرگان را تکذیب کرد و گفت: آن 2 میلیارد تومانی که در شورا تصویب شد برای ورزش حرفه‌ای است و مشخص نیست تمام آن به بسکتبال اختصاص یابد و شاید آقای استاندار می‌خواهند از محل دیگری به تیم کمک کنند.

قدس‌ولی تاکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان گرفته نشده و حتی نمی‌دانیم چه میزان بودجه قرار است برای تیم در نظر گرفته شود.

وی گفت: تمام تصمیمات در خصوص بکستبال شهرداری گرگان با هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر گرگان اتخاذ خواهد شد.

در پیگیری‌های انجام شده از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان هنوز جلسه‌ای با تمام اعضا برگزار نشده و تنها شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان جلسه‌ای را با اعضای هیات رئیسه شورا برگزار کرده و حتی این جلسه نیز منتج به نتیجه مشخصی نشده است.

*حمایت از بسکتبال شعار پوشالی در تبلیغات انتخابات نباشد

در خوشبینانه‌ترین حالت 6 ماه دیگر لیگ برتر بسکتبال آغاز خواهد شد و این بلاتکلیفی که حتی بودجه تیم هنوز مشخص نیست و این تناقض‌گویی‌ها برای مسائل تیم ضربه شدید دیگری را به بسکتبال شهرداری گرگان وارد خواهد کرد و بازهم بهانه را برای استفاده از بازیکنان کم کیفیت، کادر فنی ناکارآمد و تیمی پایین‌تر از شان بسکتبال گرگان و تاریخ بسکتبال شهرداری گرگان ایجاد می‌کند.

نظر هواداران و کارشناسان بسکتبال بر این است، مدیران تیم بسکتبال شهرداری گرگان باید به احساسات، علاقه و شخصیت هواداران خود احترام قائل شوند و هرچه زودتر ضمن تشکیل دادن کادر فنی و ترکیب بازیکنان، با آغاز تمرینات خود را برای کسب جایگاه بسیار خوب در لیگ برتر بسکتبال آماده کنند.

به واقع اگر مدیران شهرداری و شورای شهر گرگان نخواهند فقط برای رفع تکلیف و بدست آوردن دل بخشی از هواداران و استفاده از لفظ حمایت از تیم بسکتبال در تبلیغات آینده انتخاباتی تیم‌داری کنند باید از امروز برای تشکیل تیم اقدام شود زیرا اگر امروز شروع به کار کنید می‌توان کادر فنی کارآمد، بازیکنان باکیفیت بومی، ملی پوش و خارجی جذب کرد و تیمی در حد و اندازه قهرمانی را راهی لیگ برتر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار