معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: در روزهای آینده شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا رحمان‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: در روزهای آینده شاهد کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دمای هوا، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی در تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی گفت: از امروز تا روز شنبه هفته آینده جو استان پایدار و همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان افزود: خروجی آخرین الگوهای پیش‌یابی، بیانگر نفوذ سامانه ناپایدار از روز یکشنبه 28 مرداد به  استان است.

وی بیان داشت: وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا، رگبار و رعد و برق و کاهش نسبی دمای هوا بین  6  تا 8 درجه سانتی‎گراد از پیامدهای نفوذ این سامانه ناپایدار جوی خواهد بود.

رحمان‌نیا یادآور شد: این شرایط ناپایداربه تناوب تا روز سه شنبه هفته آینده در استان تداوم خواهد داشت.

وی گفت: باتوجه به احتمال وقوع بارش‌های رگباری در زمان فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی برخی از معابر عمومی در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ضمن تاکید بر آمادگی همکاران در ستاد و شهرستان‌ها در امر اطلاع‌رسانی بهنگام و لازم اظهارداشت: مراتب با صدور اطلاعیه جوی شماره 18به مدیریت بحران، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان و مردم اطلاع‌رسانی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار