معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید بحران کاغذ مشکلی در چاپ کتاب‌های درسی امسال ایجاد نکرده زیرا کاغذهای مورد نیاز چاپ کتاب‌های ۹۸-۹۷ در سال ۹۵ خریداری شد.

بحران کاغذ تاثیری بر چاپ کتاب‌های درسی ۹۸-۹۷ ندارد/ کاغذهای مورد نیاز در سال ۹۵ خریداری شد

به گزارش گلستان24؛علی الهیار ترکمن در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به قیمت کتاب‌های درسی سال 98-97، گفت: هزینه کتاب‌های درسی جهشی چندانی نداشته و فقط حدود 10 درصد رشد معقول داشته است.

بحران کاغذ مشکلی در چاپ کتاب‌های درسی امسال ایجاد نکرده است

وی در پاسخ به اینکه آیا بحران کاغذ مشکلی در چاپ کتاب‌های درسی امسال ایجاد نکرده است، توضیح داد: خیر، زیرا کاغذهایی که برای چاپ کتاب‌های سال 98-97 موردنیاز بود سال 95 خریداری شد؛ آموزش و پرورش همیشه موجودی موردنیاز کاغذ خود را دو سال زودتر خریداری می‌کند.

الهیار ترکمن در پاسخ به اینکه در صورتی که افزایش قیمت کاغذ ادامه داشته باشد ممکن است برای سال‌های آینده مشکلی در چاپ کتاب‌های درسی ایجاد شود، تصریح کرد: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند و منابع شرکت چاپ و نشر افست نتواند با هزینه‌ها خود را وفق دهد مشکلاتی در چاپ کتب درسی ایجاد می‌شود اما از آنجا که این شرکت تجربه خوبی دارد همیشه پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهد.

کاغذ کتاب‌های درسی ویژگی‌های خاصی دارد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: برای چاپ کتاب‌های درسی از کاغذ خاصی استفاده می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار