امام‌جمعه گرگان گفت: دولت وظیفه دارد که قیمت خرید گندم از کشاورزان را با توجه به قیمت هزینه‌کرد کشاورزان تعیین کند.

انتقاد امام‌جمعه گرگان از دولت نسبت به پایین‌بودن قیمت خرید گندم از کشاورزان‌

به گزارش گلستان 24 ؛  آیت‌الله سید‌کاظم نورمفیدی ظهر دیروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به شرایط متزلزل آمریکا در دنیا اظهار داشت: برخی در دنیا به دنبال این هستند که مسائل مرتبط با ایران را بن‌بست‌نمایی کنند و به صورتی نمایش دهند که ایران راهی به جز تسلیم شدن و مذاکره ندارد، اما مقام معظم رهبری با قدرت و قاطعیت جواب این حرف‌ها و نقشه‌ها را دادند.

وی افزود: این که مقام معظم رهبری با قاطعیت و محکم در برابر تهدیدهای آمریکایی‌ها می‌ایستند حکایت از این واقعیت دارد که امریکا امروز دیگر آن قدرت گذشته در دنیا را برای اینکه حرف‌های خود تحمیل کند را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان تصریح کرد: موقعیت امروز امریکا از لحاظ نظامی، اقتصادی و مراودات بین‌المللی بسیار با گذشته تفاوت کرده و با مشکلات فراوانی روبرو است و دیگر آن توان جنگی را نداشته و در همان جنگ‌هایی که آغاز کرده زمین‌گیر شده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: از نظر اقتصادی بیش از 50 درصد تولید ناخالص در دنیا در سال 1950 برای امریکا بود اما امروز این میزان به کمتر از 20 درصد رسیده و امریکا عقب‌افتادگی و افت فراوانی از نظر اقتصادی داشته است.

وی اظهار کرد: از نظر مشروعیت جهانی نیز امریکا در منطقه خیلی از کارها را در برخی کشورهای مانند عراق، یمن، سوریه و فلسطین و غیره انجام داده تا نظمی که خودش می‌خواهد را حاکم کند اما می‌بینیم که اصلا موفق نبوده و نتوانسته آن چیزی که می‌خواهد را حاکم کند.

امام جمعه گرگان گفت: امروز امریکا در سطح دنیا بسیار مشکل دارد و دیگر قدرت یک‌جانبه‌گرایی ندارد و قدرت‌هایی دیگر امروز در دنیا ظهور پیدا کردند و امروز چین به قدرتی در عرصه اقتصادی تبدیل شده و امریکا در عرصه اقتصادی با چین جنگ دارد.

وی اظهار داشت: امروز شرایط امریکا آن‌گونه که متاسفانه برخی تبلیغ می‌کنند که راهی جزء مذاکره با آن نداریم نیست و دنیا به سمت چند جانبه‌گرایی پیش می‌رود و این حرف درستی نیست که هیچ راهی جزء این وجود ندارد که در برابر امریکا زانو بزنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امروز باید از این شرایط جهانی استفاده کرده و تلاش کنیم تا مشکلات برطرف و این کشور را نجات دهیم. آن‌هایی که فکر می‌کنند ایران راهی جزء تسلیم در برابر این قدرت‌ها را ندارد، آرزویی است که به گور خواهند برد.

وی همچنین با اشاره به 22 مهر ماه روز استاندارد گفت: استاندارد برای ما که یک کشور اسلامی هستیم، استاندارد وظیفه اسلامی ماست و باید اجناسی که تولید می‌کنیم را خوب تولید کرده و به سفارش‌های اسلامی توجه کنیم.

امام جمعه گرگان با اشاره به کشاورزی بودن منطقه اظهار کرد: مردم منطقه ما که بیشتر کشاورز هستند از قیمت خرید گندم ناراضی هستند و دولت وظیفه دارد که قیمت خرید گندم از کشاورزان را با توجه به قیمت هزینه‌کرد کشاورزان تعیین کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با اشاره به 26 مهرماه روز ورزش افزود: ورزش یک امر پسندیده اسلامی است و همه مردم باید ورزش کنند چرا که برای سلامت خود و جامعه مفید است.

انتهای پیام/ ز

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار