مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد:

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد در همایش «وقف، رسانه و هنر» اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 400 فرصت شغلی از محل اجرای پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های اوقاف در استان ایجاد شد.

ایجاد 400 شغل با اجرای پروژه‎های اوقاف گلستان/ ثبت 70 موقوفه جدید در سال جاری

به گزارش گلستان 24 ؛ روح الله سلیمانی فرد شامگاه سه شنبه در در همایش «وقف، رسانه و هنر»که در آستان مقدس امامزاده عبدالله گرگان برگزارشد، اظهار کرد:  در طلیعه هفته بسیج قرار داریم و باید از رشادت ها و پایمردی بسیجیان تقدیر شود چرا که تمام وجود بسبجیان وقف اسلام است و خدامحور و منشا خیر هستند.

وی با بیان اینکه این همایش فرصتی برای یاد کردن از سنت نبوی و علوی است، گفت: وقف از صدر اسلام تاکنون پاسخگوی نیازهای جامعه بوده و همه کسانی که می‌خواستند از برادران ایمانی خود گره‌گشایی کنند در این مسیر گام برمی‌داشتند.

مدیرکل اوقاف گلستان با اشاره به زیبایی وقف در اجتماع ، تصریح کرد: وقف نماد به فکر یکدیگر بودن و راه سعادت، پای در راه ایثار گذاشتن، از خودگذشتن و به خدا رسیدن و ماندکار ماندن در گذر زمان  است.

سلیمانی فرد درباره اینکه چرا در این استان موقوفات عاشورایی زیاد است گفت: در دوران رضاخانی زمانی که با برگزاری مراسم‌های مذهبی مخالفت شد مردم تشویق به وقف‌های عاشورایی شدند و بسیاری از وقف‌ها به این سمت رفتند تا این مراسم زنده بماند و امروز وقف نیازمند عرصه‌های مختلفی عرصه‌های اجتماعی، علمی و فناورانه است.

وی در ادامه افزود : از ابتدای سال 70 موقوفه جدید  در استان گلستان داشتیم و در دهه وقف هم بیش از 17 وقف جدید ثبت شد .ما از ابتدای امسال تاکنون 400  فرصت شغلی از محل اجرای پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های اوقاف در استان ایجاد کردیم.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه در بحث احیای موقوفات به کمک هیئت امنا و خادمان وقف نیازمند هستیم، گفت: در آستان مقدس امامزادگان بیش از 21 هزار مترمربع فعالیت عمرانی در قالب 50 پروژه با 8 میلیارد تومان کمک خیران و واقفان در حال انجام است و  پروژه‌های زیاد دیگری هم  در حال انجام است.

وی با اشاره به بحث‌ های فرهنگی موقوفات هم خاطرنشان کرد: در بخش فعالیت‌های قرآنی بیش از 120 فعالیت توسط اصحاب وقف در طول سال در امامزادگان استان گلستان انجام می‌شود، اجرای 14 هزار مسابقه قرآنی، تربیت 200 مربی و آموزش 50 طلبه برای ترویج زندگی اسلامی و جلوگیری از طلاق در استان از جمله این فعالیت‌ها است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار