مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گلستان:

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: یک سوم زباله روزانه گلستان در شهر گرگان تولید می شود.

یک سوم زباله روزانه گلستان در مرکز گلستان تولید می شود

به گزارش گلستان۲۴؛محسن سمیعی، ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره طرح تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: چرخه بازیافت زباله می تواند ۶ تا ۱۰ برابر وضعیت فعلی کار و شغل ایجاد کند.

وی افزود: لازمه تحقق چنین هدفی، کنار گذاشتن روش های مدیریتی و ساختارهای سنتی و معیوبی است که امروز بی فرجامی آن مشخص شده و در دوره جدید مدیریت این سازمان با حمایت های راهبردی استاندار، با میدان دادن به بخش خصوصی توانمند و متخصص، استراتژی کاهش تولید و افزایش بازیافت زباله را در دستور کار قرار داده ایم.

سمیعی ادامه داد: یک سوم زباله روزانه استان در شهر گرگان تولید می شود و بنا داریم با بهره گیری از پتانسیل و تخصص بخش خصوصی مجرب، طرح تفکیک زباله از مبدا را به نحو شایسته و درخوری اجرایی کنیم.

وی گفت: متاسفانه ۸۰ درصد بودجه حوزه پسماند صرف جمع آوری و حمل و نقل زباله ها می شود اما با اجرای طرح تفکیک زباله براساس تکنولوژی روز دنیا، بودجه مدیریت پسماند را می توانیم به بخش زیرساخت ها ببریم.

سمیعی اضافه کرد: نکته دیگر این که ایجاد درآمدهای پایدار با توسعه دادن زنجیره بازیافت زباله است که جدا از بحث های محیط زیستی، خوداتکایی شهرداری ها را افزایش می دهد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان هم چنین خاطرنشان کرد: برای هر تغییر راهبردی در حوزه پسماند نیازمند مثلث طلایی قانون، ساختار و آموزش هستیم البته در شرایط فعلی به لحاظ قانونی غنی بوده و در حوزه آموش هم کارهای بزرگ و گسترده ایی صورت گرفته است اما در بخش ساختار، باید تغییرات جدی انجام شود و پا به پای تجربه های جهانی عمل کنیم.

وی گفت: تفکیک زباله از مبدا اساساً فونداسیون مدیریت پسماند محسوب می شود و ضمن این که حمایت جدی و ویژه استاندار گلستان برای اجرای دقیق و مطلوب طرح تفکیک از مبدا، راهگشا و راهبردی است.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار