با وجود این که استان گلستان قطب تولید گوشت مرغ است، اما شاهد این هستیم که قیمت مرغ در گلستان نسبت به استان های وارد کننده بیشتر است.

قیمت فعلی مرغ در گلستان منطقی نیست/ با توجه به گرانی گوشت قرمز نباید گذاشت گوشت مرغ در سبد غذایی مردم کم رنگ شود

به گزارش گلستان24؛ استان گلستان به علت دارا بودن شرایط آب و هوایی معتدل و همینطور وجود تجهیزات ،زیرساخت ها و مرغداران ماهر به یکی از بزرگترین پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور تبدیل شده و واحد مرغداری در سراسر این استان سالانه چیزی حدود 230 هزارتن گوشت مرغ تولید می کند.

مرغ به عنوان یک کالای اساسی در سبد غذایی اکثر مردم کشور وجود دارد و ممکن است هر خانواده به طور طبیعی در هر روز یک وعده غذایی خود را به گوشت مرغ اختصاص دهد؛ به همین منظور این کالا جزء کالا های اساسی مورد نیاز خانواده ها است.

اما در این شرایط اقتصادی قیمت گوشت مرغ هم مانند دیگر اقلام، روندی صعودی به خود گرفته و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان گلستان 11/750 تومان درب مرغ فروشی ها به فروش می رسد؛البته ممکن است در هر چند روز، قیمت نهایی فروش اندکی تغییر کند.

این در حالی است که طبق اعلام برخی سایت های آماری قیمت مرغ در استان گلستان نسبت به استان های همجوار نظیر مازندران و حتی استانی مانند خراسان رضوی که مرغ های گوشتی استان گلستان به آنجا صادر می شود، قیمتی بیشتر دارد.

استان گلستان با داشتن 767 واحد فعال تولید مرغ گوشتی در استان ،نباید نسبت به دیگر استان ها  که مقصد صادرات مرغ های تولید شده در استان  هستند و یا استان هایی که بعضا اصلا تولید مرغ گوشتی ندارد قیمتی بیشتر داشته باشد.

 طی ماه های گذشته مرغ منجمد جهت تنظیم بازار در استان گلستان توزیع شده بود، ولی در حال حاضر با توجه به این که در جلسات کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شده بود تا مرغ منجمد جهت تنظیم بازار توزیع شود، ولی همچنان شاهد این هستیم که این امر تحقق نیافته است.

مسئولین باید توجه داشته باشند که گوشت فراوده های دامی به علت بالا بودن قیمت در سبد غذایی اکثر مردم وجود ندارد و یا اگر وجود دارد خیلی کم است،به همین علت باید نسبت به مدیریت قیمت مرغ در بازار حساسیت بیشتری صورت گیرد تا مشکلات اقتصادی بیش از این که هست به مردم فشار وارد نکند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار