رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: مرکز تروما و اورژانس ۱۵۲ تختخوابی شهید نبوی (۵آذر) گرگان به عنوان بزرگترین پروژه‌ طرح تحول سلامت در گلستان روز دوشنبه با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

 بزرگترین پروژه‌ طرح تحول سلامت در گلستان با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛عبدالرضا فاضل ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رئیس جمهور در روزهای آینده اظهارداشت: مرکز تروما و اورژانس 152 تختخوابی شهید نبوی گرگان در 7 طبقه با زیربنای بیش از  11 هزار مترمربع با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی افزود: این مرکز دارای مرکز تصویر برداری و تاسیسات، فوریت‌های پزشکی 16 تخت، اتاق عمل اورژانس، بخش احیاء، داروخانه، آزمایشگاه، 48 تخت بستری اورژانس، 42 تخت بستری و شیمی درمانی و سرطان،36 تخت بستری جراحی،14 تخت اتاق عمل، 11 تخت بستریicu، مراقبتهای ویژه مغزو اعصاب، فضای آموزشی و آمفی تئاتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار کرد: ساخت این پروژه از اردیبهشت سال گذشته آغاز و در مدت 11 ماه تکمیل و تجهیز شده است.

فاضل گفت: برای این پروژه که بزرگترین پروژه طرح تحول سلامت استان گلستان است، 90 میلیارد ریال هزینه شده است و با راه‌اندازی این پروژه 152 تخت بستری به تخت‌های بستری استان گلستان افزوده می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنن در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 22 پروژه آموزشی و درمانی با اعتبار 186 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فاضل اظهار داشت: در بخش بیمارستانی  هم 25 تخت اعصاب در بیمارستان آل‌جلیل آق‌قلا به مجموع 177 تخت استانی در این سفر به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: سلامت‌کده طب ایرانی و مکمل به عنوان هشتمین پروژه در سطح کشور در 3 طبقه به ظرفیت‌های علمی در اختیار بخش آموزشی و تخصصی برای مردم وارد عرصه می‌شود.

فاضل درباره بخش اورژانس هوایی مستقر شده در استان گلستان، گفت: این پروژه مدتی است مستقر شده و تاکنون 25 ماموریت موفق انجام داده  و برای آن 70 میلیارد تومان هزینه شده در اختیار مردم قرار داده شده است.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار