مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان مطرح کرد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: تفاهم‌نامه احداث نخستین نیروگاه خورشیدی در استان گلستان با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی امضاء شد.

امضای تفاهم‌نامه احداث نیروگاه خورشیدی و ۲ نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت در استان گلستان

به گزارش گلستان 24 ، به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق گلستان، علی‌اکبر نصیری اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌‌های موجود در استان گلستان به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه در بخش تولید نیروی برق از انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی تفاهم‌نامه احداث اولین نیروگاه خورشیدی در استان گلستان امضاء شد.

وی درباره مشخصات این نیروگاه گفت: در ساخت این نیروگاه، ظرفیت 300 روز آفتابی در استان گلستان نقش مهمی داشته و برای نخستین بار احداث نیروگاه خورشیدی با قدرت 25 مگاوات در مساحتی بالغ بر 14 هکتار در منطقه داشلی برون توسط سرمایه‌گذار خارجی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان همچنین گفت: تفاهم‌نامه احداث 2 نیروگاه با قابلیت تولید همزمان برق و حرارت (CHP) نیز در استان گلستان امضاء شد.

علی اکبر نصیری افزود: به منظور تولید انرژی الکتریکی در محل مصرف، کاهش عوامل موثر در تلفات و کاهش قیمت تمام شده تولید برق، تفاهم نامه احداث 2 نیروگاه 25 مگاواتی با قابلیت تولید همزمان برق و حرارت (CHP) امضاء شد.

احداث نیروگاه خورشیدی

وی تصریح کرد: یکی از این نیروگاه‌های 25 مگاواتی توسط سرمایه‌گذار خارجی در سایت پرورش میگو در شهرستان گمیشان و نیروگاه دوم در شهرستان بندرگز احداث خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان یکی از مزیت‌های مهم نیروگاه‌های CHP را راندمان 90 درصدی آن‌ها دانست چرا که در این نوع نیروگاه‌ها در ازای تولید هر کیلووات انرژی الکتریکی، 2 کیلووات انرژی حرارتی نیز تولید می‌شود که از آن برای مصارف گرمایشی و سرمایشی مورد نیاز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار