مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: با توجه به اینکه بستر ارجاع الکترونیک در روستاهای استان گلستان فراهم بود این طرح از خردادماه امسال اجرا شده و در ادامه در شهرهای بیش از 20 هزار نفر اجرایی خواهد شد.

اجرای «طرح نظام ارجاع الکترونیک» در تمامی روستاهای استان

به گزارش گلستان24؛سیدمحمد حسینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری استان گلستان یک میلیون و 300 هزار نفر معادل 65 درصد از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: یک هزار و 478 بیمار خاص در استان گلستان زیرپوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 93 نفر از بیماران هموفیلی، 334 نفر از بیماران تالاسمی، 558 بیمار دیالیزی، 203 نفر از بیماران پیوند کلیه و 290 نفر از مبتلایان ام. اس را شامل می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه یک هزار و 113 نفر از اتباع خارجی که مجاز به حضور در استان گلستان هستند در قالب بیمه صندوق سایر اقشار تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، بیان کرد: این تعداد که در سه حوزه بیماران خاص، آسیب‎پذیر و غیرآسیب‎پذیر قرار دارند تنها می‎توانند از خدمات در مراکز دولتی دانشگاهی استفاده کنند.

حسینی با بیان اینکه براساس دستورالعملی که ابلاغ شده ما موظف هستیم در چارچوب منابع ابلاغ شده هزینه کنیم، افزود: این مهم تحقق نمی‎یابد مگر اینکه مردم، همه بیمه‎ها به‎ویژه بیمه سلامت و موسسات ارائه‎کننده خدمات درمانی دست به دست هم دهند که برای تحقق این مساله راه‎های مختلفی از جمله اجرای طرح ارجاع الکترونیک در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ارجاع الکترونیک از سال گذشته برای روستائیان استان عملیاتی شده و در سه شهرستات بندرترکمن، آق‎قلا و علی‎آبادکتول کلید خورده است، بیان کرد: پزشک خانواده در 138 مرکز جامع سلامت استان مستقر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان ادامه داد: در قالب این طرح که می‎توان، گفت بهترین تصمیم کشور در حوزه سلامت است بیش از 240 پزشک خانواده در مراکز دهستان‎های استان حضور می‎یابند.

حسینی با بیان اینکه هر پزشک خانواده 4 هزار نفر را تحت پوشش دارد، یادآور شد: پزشکان خانواده بعد از معاینه بیمار بیمه شده با دفترچه روستایی تا 85 درصد می توانند درمان بیماران را انجام دهند و نیازی به ارجاع بیمار نیست.

وی با بیان اینکه استان در طرح ارجاع الکترونیک روستائیان در کشور پیشرو است، متذکر شد: با توجه به اینکه بستر ارجاع الکترونیک در روستاهای استان گلستان فراهم بود این طرح از خرداد ماه امسال اجرا شده و در ادامه در شهرهای بیش از 20 هزار نفر اجرایی خواهد شد، البته از ابتدای خردادماه جاری طرح ارجاع الکترونیک در سراسر استان کلید خورده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال 1396،  قراردادی با اعتباری بالغ بر 850 میلیارد ریال برای سطح یک ارائه خدمات با دانشگاه علوم پزشکی گلستان منعقد کردیم تا همه روستائیان از خدمات در قالب طرح ارجاع الکترونیک بهره مند شوند.

حسینی با بیان اینکه بدهی بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی تا پایان تیرماه 1396 پرداخت شده است، اذعان کرد: امسال نیز بدهی فروردین‎ماه بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد البته ما در پرداخت بدهی به داروخانه‎ها پیشرو هستیم و می‎خواهیم در این حوزه مشکلی نداشته باشیم.

وی متذکر شد: امسال مجلس شورای اسلامی 6 هزار و 750 میلیارد تومان اوراق بهادار برای پرداخت قسمتی از بدهی‎های بیمه سلامت در نظر گرفته که امید است این مهم تحقق یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: در صورتی که گروه‎های پزشکی مساعدت داشته باشند و قسمتی از منابع در اختیار را مدیریت کنند و از نوشتن اقلام غیرضروری پرهیز کنند ما هر ماهه قادر خواهیم بود پرداخت به گروه‎های پزشکی را انجام دهیم.

حسینی افزود: کاری که در نیم سال گذشته انجام شد و امسال با قوت بیشتری ادامه می‎یابد اطلاع‎رسانی عملکرد گروه‎های پزشکی و موسسات طرف قرارداد در هر سه ماه است.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که امسال در دستور کار ما قرار دارد که در راستای این مهم قراردادمان را با همه گروه‎های درمانی که در ارائه خدمات درمانی استانداردها را رعایت نکنند قطع خواهیم کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار