مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: ایجاد هرگونه توسعه در کشور نیاز به اطلاعات هواشناسی دارد.

ایجاد هرگونه توسعه در کشور نیاز به اطلاعات هواشناسی دارد

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌بخش رستمی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی در اداره کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های ما در بخش‌های مختلف حمل و نقل، زیرساخت و ... ضمن تولید دانش،کنترل و چک‌کردن کارکردها را نیز به عهده داریم.

وی نیز با تاکید بر محوریت فعالیت‌های کشاورزی در استان تصریح کرد: گلستان نقش مهمی در تامین غلات کشور داشته و در عین حال و سرویس‌دهی در ابعاد مختلف به هم‌استانی‌های عزیز خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران و زائران به بارگاه امام رضا (ع) و مشهد مقدس نیز هستیم.

در ابتدا مدیر کل هواشناسی استان گلستان گفت: مهمترین وظیفه هواشناسی پایش، پردازش و ارائه پیش‌بینی‌های روزانه و همین‌طور در بازه‌های مختلف زمانی و اطلاع‌رسانی بهنگام است و در صورت نیاز اطلاع‌رسانی‌ها در شرایط خاص برای حفاظت از جان و مال مردم به صورت اطلاعیه و اخطاریه‌های جوی انجام می‌گیرد و هواشناسی استان تاکنون توانسته است با خدمات‌رسانی بهینه این امر را به صورت شایسته انجام دهد.

نوربخش داداشی‌تنکابنی اظهار کرد: مهمترین نیاز استان در این راستا نداشتن رادار هواشناسی است که اقدامات لازم در این خصوص نیز در حال انجام بوده و در صورت تحقق این امر با توجه به حادثه‌خیز بودن استان خسارات ناشی از مخاطرات آب و هوایی به حداقل ممکن خواهد رسید.

سپس هریک از اعضای شورای هماهنگی فعالیت‌های حوزه کاری خودرا ارائه کردند و در پایان دبیر حوزه ارزیابی و عملکرد هواشناسی استان با بیان اینکه برش استانی برنامه اصلاح نظام اداری به خصوص در شاخص‌های اختصاصی، تشکیل کمیته‌های پنجگانه و کارگروه توسعه مدیریت طی سال، اجرا و تهیه مستندات مورد نیاز در ارزیابی شاخص‌های عمومی تهیه شده، به برگزاری دوره آموزشی منشور حقوق شهروندی در نظام اداری در هواشناسی استان و همینطور کسب رتبه‌های برتر هواشناسی استان طی سه سال متوالی در جشنواره شهید رجایی اشاره کرد و خواستار تسریع در روند ارسال تاییدیه اهداف کمی شاخص‌های ستاره‌دار از سازمان اداری و استخدامی کشور برای تعیین تکلیف استان‌ها در راستای اجرا و مستندسازی برنامه‌ها شد.

در این جلسه اعضای  شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان شامل مدیران کل هواشناسی، راه و شهرسازی، فرودگاه‌ها، بنادر و کشتیرانی، راه آهن، راهداری و حمل و نقل، بنیاد مسکن، آزمایشگاه آب و خاک، شرکت توسعه زیرساخت‌ها، امور شعب بانک مسکن، هواپیمایی هما به همراه معاونین حضور داشتند،

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار