نائب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: یکی از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ توانمندسازی واحدهای صنعتی است که در این راستا موضوع آموزش به عنوان محوری‌ترین اصل کار انتخاب شد و شورای راهبری در آموزش با حضور دستگاه‌هایی ذی‌ربط تشکیل شد.

توانمندسازی واحدهای صنعتی در اولویت قرار می‌گیرد/ مدیران واحدهای صنعتی باید فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی کنند

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از خبرگزاری فارس صنعت در استان گلستان یک صنعت نوپایی است و عمدتا شرکت‌ها در استان گلستان به صورت نهال‌های نوپایی هستند و در برابر حوادث قطعا آسیب خواهند دید این واقعیتی است که وجود دارد که می‌طلبد مسوولان متولی در این زمینه تمهیدات لازم را داشته باشند.

با توجه به اینکه در سال 1394 الی 1396 تقریبا شرایط بهینه و رو به بهبود را در گلستان شاهد بودیم متاسفانه از ابتدای سال جاری مجددا شاهد بحران‌های ارزی در حوزه صادرات و واردات بودیم که مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرد و البته فرصت‌ها و تهدیدهای را نیز در پیش‌روی واحدهای صنعتی گذاشته است.

در این زمینه گفت و گویی صمیمی با امیرحسین ساداتی «نائب‌رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان» صورت گرفت.

*فارس: از مهمترین اقدامات خانه صنعت، معدن و تجارت در استان را بیان کنید؟

ساداتی: از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌توان به توانمندسازی واحدهای صنعتی اشاره کرد که در این راستا موضوع آموزش به عنوان محوری‌ترین اصل کار انتخاب شد و شورای راهبری در آموزش با حضور دستگاه‌هایی ذی‌ربط تشکیل دادیم از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، جهادکشاورزی، سازمان استاندارد و فنی‌و حرفه‌ای و دستگاه‌های دیگری نیز دعوت شدند که این شورا تشکیل شد.

100 واحد به عنوان پایلوت که آمادگی آموزش دارند را شناسایی کردیم و در گام بعد موضوع نیازسنجی واحدها را درنظر گرفتیم و بنا داریم دو تیپ برنامه آموزشی داشته باشیم که این آموزش‌ها برای مدیران به صورت آموزش‌های مدیریتی و برای کارکنان به صورت آموزش‌های مهارتی انجام شود.

*فارس: در سال جاری وضعیت صنعت در استان گلستان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ساداتی: با توجه به اینکه در سال 1394 الی 1396 تقریبا شرایط بهینه و رو به بهبود را داشتیم متاسفانه از ابتدای سال جاری مجددا شاهد بحران‌های ارزی در حوزه صادرات و واردات در استان بودیم که مشکلات عدیده‌ای را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرد و البته فرصت‌ها و تهدیدهای را نیز در پیش‌روی واحدهای صنعتی گذاشته است.

همان‌طوری که واردات محدود شد نیاز شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی و منابع داخلی رو به افزایش رفت و فرصتی را ایجاد کرد و از سوی دیگر نیاز به تجهیزات و فناوری‌ها و مواد اولیه خارجی مشکلاتی را ایجاد کرد و در مجوع سبب شد که در حوزه تولید و صنایع دچار افت شویم که با تلاش واحدهای صنعتی تا پایان سال جاری خوشبختانه این مشکلات را مدیریت کردند و اکنون شرایط واحدهای صنعتی نرمال است.

*فارس: با توجه به اینکه استان گلستان در زمینه صنعت یک استان نوپایی است وضعیت صنعت را در سال آینده چطور ارزیابی می‌کنید؟

ساداتی: اگر طوفانی بخواهد بلند شود نهال‌های نوپا زودتر آسیب می‌بینند استان اصفهان دارای صنعت قوی‌تری هستند چون زیرساخت‌های صنعت در این استان مستحکم‌تر هستند طبیعتا در برابر تلاطم و مشکلات راحت‌تر مقابله می‌کنند.

صنعت در استان گلستان یک صنعت نوپایی است و عمدتا شرکت‌ها به صورت نهال‌های نوپایی هستند و در برابر حوادث قطعا آسیب خواهند دید این واقعیتی است که وجود دارد و با توجه به اینکه پیامدهای اتفاقات سال جاری احتمالا در سال آینده بیشتر خودش را نشان خواهد داد ما باید در این زمینه تمهیداتی را داشته باشیم.

*فارس: آیا صنعت‌گران استان گلستان از بیمه برخوردار هستند؟

ساداتی: مدیران واحدهای صنعتی باید فرصت‌ها و تهدیدها را شناسایی کنند و این امر یکی از مهارت‌های مدیریتی محسوب می‌شود متاسفانه در زمینه بیمه نه تنها در واحد صنعت بلکه در تمام اقشار درسطح کشور از یک عقب‌افتادگی برخوردار هستیم و استفاده از بیمه مخصوصا در شرایط بحران به دلیل آنکه آن را هزینه می‌دانیم متاسفانه کمرنگ است.

در راستای بیمه در خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان پیگیر جدی صورت می‌گیرد چون واحدهای صنعتی استان گلستان از مزایای بیمه در شرایط فعلی که یک بی‌ثباتی در آینده وجود دارد برای اینکه بتوانیم سرمایه‌های خودمان را حفظ کنیم باید در این زمینه بیشتر ورود کرد.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار