رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان در دومین جلسه هماهنگی روسای اتاق های اصناف و روئسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستانهای استان گفت: خروج امریکا از برجام ما را متحدتر کرده است.

کنترل و نظارت بازار عمده سیاست ماست

به گزارش گلستان24؛  به نقل از کاسب امین؛ "حسینقلی قوانلو" در دومین جلسه هماهنگی روسای اتاق های اصناف و روئسای ادارات صنعت، معدن وتجارت شهرستانهای استان که در محل سالن جلسات سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان برگزار گردید گفت:شرایط امروز کشور با شرایط 6 ماه پیش متفاوت است وامروز امریکا با خروج از برجام جنگ اقتصادی جدیدی را با ایران آغاز کرده و مسئله مهم این است که دولت در ایجاد این شرایط نقش نداشته واین عناد ودشمنی دشمنان نظام بوده که این شرایط را برای ما بوجود آورده است.

وی با اشاره به سخنان سردار سلیمانی گفت: همانطور که سردار سلیمانی در یکی از سخنرانی های اخیر خود گفتند، میزان فرصتی که در بحران هاست در خود فرصت ها نیست ،اما شرطش این است که نترسید ،نترسیم ونترسانیم.

به گفته قوانلو، اولین ومهمترین اتفاقی که پس از خروج امریکا از برجام برای کشور رخ داد این بود که امروز ما متحدتر از قبل شده ایم و امروز با دستور مقام معظم رهبری سران قوا بصورت هفتگی جلساتی را تشکیل می دهند که تصمیمات آن بلا فاصله اجرا می شود و ممنوعیت واردات 1400 قلم کالا از جمله این تصمیمات است که فرصت بی نظیری را برای تولید کشور فراهم نموده است.

وی افزود :امروز دو تصمیم مهم نظام این است که اولا اجازه ندهیم فشار مضاعفی بر مردم وارد شود و دوم این که اجازه ندهیم تولید صدمه ببیند.

قوانلو گفت:می توانیم از این بحران استفاده کنیم به شرط این که نظارت ها وکنترل بازار بیش از گذشته داشته باشیم واز طرفی هم اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی وبیکاری حتی یک نفر را ندهیم.

* 90 درصد نیاز کشور تولید می شود

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور طی چند سال اخیر گفت: این تحریمها از چند جهت با تحریمهای قبل برجام متفاوت است،اولا سری قبل تمام دنیا پشت امریکا بودند واین بار همه با تصمیمات ترامپ مخالف هستند،همچنین توان اقتصادی امروز کشور با زمان قبل برجام بسیار متفاوت است و امروز توان اقتصادی کشور بسیار زیاد است و بیش از 90 درصد نیاز کشور تولید می شود.

به گفته قوانلو، امروز یک ملت متحد داریم واین فشارها همه جناهها وقوای مختلف کشور را متحد تر کرده است و در این شرایط بیقین دشمن نخواهد توانست ملت ما را به زانو در آورد و به فضل خداوند از این جنگ اقتصادی نیز سربلند بیرون خواهیم آمد و دشمنان نظام سرافکنده خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان همچنین در خصوص تشکیل 4 گروه کالایی جهت تامین ارز مورد نیاز آنها گفت: بمنظور تامین ارز کالاهای وارداتی، دولت تصمیم به گروه بندی کالاهای وارداتی نموده است که گروه اول کالاهای اساسی هستند که تامین ارز آنها از محل فروش نفت توسط خود دولت انجام خواهد شد، همچنین ارز مورد نیاز گروه دوم که شامل مواد اولیه خطوط تولید و ماشین آلات و دستگاهها می باشد، توسط دولت از محل صادرات مواد پتروشیمی، میعانات گازی، سنگ آهن و فولاد تامین خواهد شد.

وی افزود: گروه سوم کالاهایی که از اولویت کمتری برخوردارند و از طریق بازار عرضه و تقاضا تامین ارز آنها انجام خواهد شد و گروه چهارم نیز شامل کالاهای قاچاق وغیر ضروری می باشند که واردات آنها ممنوع شد.

* کنترل و نظارت بازار عمده سیاست ماست

قوانلو با بیان این که هر کس ارز را با هر قیمتی که خریده باید کالای خود را به همان تناسب در بازار عرضه کند خاطر نشان کرد: کنترل و نظارت بازار عمده سیاست ماست و همه باید کمک کنیم تا از ورود کالای قاچاق به بازار وتخلفات احتمالی در بازار جلوگیری نماییم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار