مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان:

اسکندری:تمامی صدقاتی که در شهر گرگان جمع آوری می شود،تنها برای خود شهر گرگان هزینه می شود و در دیگر شهر های استان نیز هزینه کرد صدقات به همین روال است.

همسر سربازان متاهل تحت پوشش کمیته قرار میگیرند/سال آینده حقوق مددجویان20 درصد افزایش پیدا میکند

به گزارش گلستان24؛ظهر دیروز اسکندر اسکندری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان در نشستی با حضور خبرنگاران،گفت:کمیته امداد امام خمینی(ره) تنها 22روز پس پیروزی انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام تشکیل داده شد و این نهاد تنها نهادیست که حضرت امام اجازه دادند تا نامشان در آن ذکر شود.

وی با بیان اینکه تشکیل کمیته به صورت آتش به اختیار توسط انقلابیون جوان شکل گرفت،یادآور شد:بعد از فرمایش حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) انقلابیون به صورت خود جوش در شهر ها و روستا های مختلف اقدام به تشکیل این نهاد کردند.

اسکندری با اشاره  به اینکه کمیته امداد یکی نهاد غیرانتفاعی و غیر دولتی است،تصریح کرد:با این حال کمیته امداد  معین و یار دولت در زمینه خدمت رسانی و کمک به محرومان است.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)در رابطه با درآمد این نهاد،اضافه کرد:بخشی از منابع کمیته از عنایت مقام معظم رهبری،بخشی از بودجه دولتی،و بخش اعظم آن از عنایت مردم است که از محل انفاق،صدقه،زکات،و غیره بدست می آید.

وی با بیان اینکه 72هزار658 خانواده گلستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد،اظهار کرد: حدود7 درصد از مردم استان تحت پوشش کمیته امداد هستند،که از این بین  46 هزار  و 636 سالمند  و یک هزار و 309 نفر فرزند یتم ، یک هزار و 500 بیمار صعب العلاج می باشند.

وی همچنین در خصوص بخشی از کمک های کمیته امداد به افراد تحت پوشش،گفت:18 میلیون تومان برای افراد تحت پوششی که نیازمند پیوند کلیه هستند داده می شود؛ و  همچنین  تعداد یک هزار و 764 دختر و پسر مددجوی هدیه و جهیزیه برای عروسی دریافت کرده اند.

اسکندری با اشاره به نیاز افراد تحت پوشش به مسکن،یادآور شد:در حوزه مسکن برای مددجویان کار خرید،احداث،و تعمیرات مسکن را داریم و از ابتدای امسال  حدود یک هزار 498 مورد تعمیرات مسکن  با هزینه کرد مبلغ22 میلیون پانصد میلیون تومان داشته ایم.

او ادامه داد:قرار شد تا به هماهنگی دولت حدود 800 خانه مسکن مهر نیمه ساخته را تحویل بگیریم و پس از تکمیل، آن را در اختیار برخی از خانواده های تحت پوشش بگذاریم.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در پایان در خصوص سربازان متاهل گفت:همسر این سربازان که مشغول به خدمت هستند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار میگیرند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار