رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: ۳۰ درصد اشتغال استان گلستان مربوط به بخش کشاورزی است.


۳۰ درصد اشتغال استان گلستان مربوط به بخش کشاورزی است

به گزارش گلستان 24 ؛ابوالفضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان امروز در آیین افتتاح متمرکز پروژه‎های عمرانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار کرد: بخش کشاورزی استان گلستان حدود ۳۰ درصد اشتغال و ۲۴ درصد تولید ناخالص استان را پوشش می‎دهد.

وی افزود: در استان گلستان شرایط مختلف اقلیمی و خاکی وجود دارد و ۳۰۰ هزار خاک لسی در استان است که این میزان در کشور بی‎نظیر است و قابلیت فرسایش دارد.

 حدود ۹۰ درصد علف‎های هرز و بیماری‎های گیاهی کشور در گلستان وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد آفات، بیماری‎ها و علف‎های هرز کشور در استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: با وجود این شرایط سخت در استان گلستان، مرکز تحقیقات استان حدود ۶۰ سال قدمت دارد و یکی از مراکز تحقیقاتی خوب سازمان است و محققان خوبی را دارد.

فرجی یادآور شد: برخی ساختمان‎های مرکز تحقیقات از جمله ساختمان‎های مرکز عراقی‎محله حدود ۶۰ سال قدمت داشت و متأسفانه به دلایل مختلف خیلی به این ایستگاه‎ها توجه نشد، اما با تلاش و حمایت‎های سازمان در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه زراعت علوفه، کشت نشایی و تولید ارقام داخلی کنجد را سال آینده به صورت جدی پیگیری خواهیم گرفت، گفت: کاشت زراعت چوب در استان گلستان آغاز شده است.

مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی‎فقیه در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این جلسه اظهار کرد: تمام مجاهدین در راه علم و معرفت مورد عنایت خداوند هستند و خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان فرمودند: اگر تلاش‎های علمی و پشتیبانی از علم و معرفت را داشته باشید تمام راه‎ها و مسیر‌های جدید معرفت و علمی را برای شما باز می‎کنیم.

حجت‎الاسلام سعیدی به نامگذاری سالن جلسات به نام «جعفر ارشاد» دانشمند برجسته و چهره برتر گیاه‎پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: اینکه در زمان حیات از یک عالم برجسته‎ای تجلیل شود اقدام بسیار پسندیده‎ای است.

علم‎پذیری پایان ندارد

وی متذکر شد: علم‎پذیری پایان ندارد و اگر ما به دنبال علم و معرفت باشیم هیچ‎گاه پایان‎پذیری و فارغ‎التحصیلی ندارد.

دانشمند برجسته و چهره برتر گیاه‎پزشکی ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم باید کار را برای کار انجام داد و باید کار با انگیزه و علاقه انجام شود و هدف از انجام کار‌ها مسائل مادی نباشد.

جعفر ارشاد تأکید کرد: اگر هدف از کار مسأله مادی باشد اثرگذاری و نتیجه مطلوب را به همراه نخواهد داشت.

وی گفت: اگر در تحقیقات و انجام کار‌های پژوهشی، مقاله تولید شده کم‎محتوا باشد مفید نخواهد بود.

این دانشمند برجسته و چهره برتر گیاه‎پزشکی ایران با بیان اینکه هر کسی صرفاً متعلق به خود نیست و اگر مرتکب کار ناشایستی شود به خانواده و کشور خود جفا کرده است، بیان کرد: هر کسی در هر موقعیت شغلی باید دِین خود را ادا کند و وظایف کاری خود را به نحو احسن انجام دهد.

سالن مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان که به نام «جعفر ارشاد» دانشمند برجسته و چهره برتر دانش گیاه‌پزشکی ایران نامگذاری شد پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و جمعی از مسؤولان افتتاح شد.

انتهای پیام/ ا

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار