فرماندار شهرستان رامیان گفت: بارندگی‎های شدید روزهای گذشته در استان گلستان و شهرستان رامیان سبب فرسایش خاک و رانش زمین در روستای «کشکک» رامیان شده و این روستا باید جابه‎جا شود.

روستای «کشکک» رامیان براثر رانش زمین جابه‎جا می‎شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محمود سالاری امروز در گفت و گو با خبرنگار ما در شهرستان رامیان اظهار کرد: بحران اصلی ما در شهرستان رانش زمین در روستای «کشکک» است و با توجه به بررسی‎های کارشناسی این روستا باید جابه جا شود، در حال حاضر بین اهالی این روستا چادر توزیع شده و نکات ایمنی اولیه برای مردم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طبق کارشناسی‎های صورت گرفته این روستا به صورت کامل جابه‎جا نمی‎شود بلکه در همان روستا به نقطه امن دیگری منتقل می‎شوند که متاسفانه تاکنون اهالی این روستا از این جابه‎جایی استقبال نکردند.

فرماندار شهرستان رامیان بیان داشت: در حال حاضر 30 خانوار در این روستا زندگی می‎کنند که توانستیم با اسکان در چادر آنها را از محل خطر و رانش زمین دور کنیم.

وی درباره خسارت‎های وارده سیل اخیر خاطرنشان کرد: سیل اخیر استان گلستان خسارت‎های زیادی به مزارع کشاورزی، دیواره‎های رودخانه و جاده‎های شهرستان وارد کرده و تیم‎هایی متشکل از جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و راهداری در حال بررسی میزان خسارت هستند.

سالاری گفت: با توجه به برآوردهای اولیه 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بین 25 تا 60 درصد خسارت دیدند و در مجموع تاکنون خسارت‎های وارده به بخش‎های مختلف شهرستان حدود 700 میلیارد تومان است.

* جاده‎های کوهستانی شهرستان رامیان دچار لغزش و رانش زمین هستند

وی با بیان اینکه جاده‎های کوهستانی شهرستان رامیان دچار لغزش و رانش زمین هستند، ادامه داد: به سیل فرسایش  و ترانش بالا خاک و اشباع شدن خاک از روان آب‎ها، کوچک‎ترین بارندگی و یا حرکت‎های شدید در مسیر جاده‎های کوهستانی سبب، ریزش کوه و رانش زمین در مسیر جاده این شهرستان می‎شود.

فرماندار شهرستان رامیان بیان داشت: با وجود همه مشکلات در مسیر جاده‎ها، با همکاری حمل و نقل جاده‎ای و راهداری به جز مسیر رامیان به شاهرود مابقی مسیرهای کوهستانی باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی اضافه کرد: در روستاهای واقع در مناطق کوهستانی به سبب رانش زمین و تخریب بعضی از قسمت‎ها، خسارت‎هایی به لوله‎های انتقال‎دهنده آب وارد شده که سبب قطع آب شرب این روستاها شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به اخطار جوی در چند روز آینده مبنی بر بارندگی و احتمال آبگرفتگی و سیلاب در برخی مناطق، تمامی مدیران دستگاه اجرایی به ویژه مدیران عضو در مدیریت بحران در حالت آماده‎باش هستند.

وی گفت: با وجود تمامی مشکلات و خسارت‎های وارد شده به مردم شهرستان ناشی از سیل، مردم شهرستان رامیان به صورت خودجوش کمک‎های خود را جمع‎آوری و به گمیشان و آق‎قلا ارسال کردند.

 

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار