مدیر سازمان جهادکشاورزی گرگان:

مدیر سازمان جهادکشاورزی شهرستان گرگان از فعال شدن مراکز توزیع بذور گندم در این شهرستان خبر داد.

مراکز توزیع بذور گندم در گرگان فعال شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: مراکز توزیع بذور گندم در شهرستان گرگان فعال شده است و کشاورزان اطمینان داشته باشند که بذور گندم در ارقام مختلف به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

وی از آماده بودن اراضی کشاورزی برای کشت گندم در شهرستان گرگان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که اکنون خاک داراست شاهد آماده بودن زمین برای کشت گندم هستیم.

مدیر سازمان جهادکشاورزی شهرستان گرگان ابراز کرد: کشاورزانی که اکنون از جهادکشاورزی ذر کلزا دریافت کردند و اکنون مشغول کشت کلزا هستند توصیه می‌کنیم که میزان استفاده از بذور کلزا در هر هکتار از زمین را رعایت کنند تا شاهد یک عملکرد محصول خوب در اراضی باشیم.

سلیمانی از آمادگی مراکز خرید برای دریافت بذور سویا در شهرستان گرگان خبر داد و تصریح کرد: مراکز خرید در شهرستان گرگان آماده خرید بذور سویا از کشاورزان هستند.

مدیر سازمان جهادکشاورزی شهرستان گرگان ابراز کرد: کشاورزان زمانی که دانه سویا رطوبت کافی را برای برداشت را دارد اقدام به برداشت کنند و از برداشت دانه دارای رطوبت بالا اکیدا خودداری کنند تا در زمان تحویل بذور به مراکز خرید دچار مشکل نشوند.

وی اذعان کرد: کشاورزان بعد از برداشت سویا بقایای آن را حتما در زمین باقی بگذارند تا در زمان آماده‌سازی زمین این بقایا با کود مخلوط شود زیرا بقایای گیاهی در زمین نوعی کود محسوب می‌شود و در حاصلخیزی خاک موثر است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار