قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت: یکصد هزار نفر از مددجویان شهری استان گلستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

100 هزار نفر از مددجویان گلستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

به گزارش گلستان 24 ؛ عیسی بابایی ظهر امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در سطح کشور یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که یکصد هزار نفر از این تعداد، مددجویان استان گلستان هستند.

وی این اتفاق را حاصل یک کار کارشناسی در راستای تمرکززدایی و چابک‌سازی کمیته امداد دانست و تصریح کرد: ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان گلستان هستند که ۱۳۰ هزار نفر را شامل می‌شوند، از این تعداد ۲۵ هزار و ۵۰۰ خانوار مربوط به جمعیت شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر است که تا ابتدای سال 1398 از کارت درمان کمیته امداد استفاده می‌کردند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان افزود: یکصد هزار نفر از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش کمیته امداد از خدمات بیمه مکمل این نهاد استفاده می‌کردند که تا سقف صددرصد برسند.

بابایی ادامه داد: برای بیمه تکمیلی قرار است که کار برون سپاری شود تا کمیته امداد امام خمینی (ره) نظارت بیشتر و بهتری را برای مددجویان انجام دهد.

وی گفت: بیمه کمیته امداد سالانه برای ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر حدود ۱۱ میلیارد تومان به طور میانگین هزینه می‌کند، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان بیمه مکمل به بیماران کمک کردیم.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان با بیان اینکه یک هزار و 400 بیمار صعب العلاج در استان داریم، افزود: پرونده سازی برای این بیماران انجام شده است، همچنین ۲۳۰ بیمار خاص داریم که همه دفترچه بیمه سلامت داشتند که در قالب بیمه تکمیلی به آنها کمک کردیم.

بابایی ادامه داد: ۳۵۰ بیمار زمین گیر داریم که صعب العلاج هستند و ماهانه یکصد هزار تومان به آنها کمک می‌کردیم و لوازم مصرفی در اختیار آنها قرار می‌دادیم، بیمه تکمیلی کمیته امداد تمام خدمات خارج از شمول بیمه پایه را برای مددجویان پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار