مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان به روستاهای واقع در مسیر گرگانرود حد فاصل روستای چن سولی تا روستای سقر یلقی به دلیل طغیان رودخانه و افزایش حجم ورودی آب به این حوزه آبریز هشدار داد.

احتمال طغیان دوباره گرگانرود قوت گرفت

به گزارش گلستان 24 ؛ مجتبی جمالی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: بر اساس اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و با توجه به افزایش بارندگی همراه با وزش باد، شهروندان از حضور در بستر رودخانه خودداری کرده و در استحکام سیل بند‌های احداثی مردمی بکوشند.

ادامه داد: اعضای ستاد مدیریت بحران استان در حالت آماده باش هستند تا تدابیر لازم را برای هدایت آب از فیوز‌ها و شکاف‌های ایجاد شده در بالا دست شهر آق قلا بکار بگیرند و مانع ورود مجدد آب به این شهر شوند.

امان گلدی ضمیر فرماندار آق قلا نیز در این باره گفت: باتوجه به پیش بینی تداوم بارش‌ها تا روز‌های آینده، ورود حجم آب حدود ۲۱۰ مترمکعب بر ثانیه به حوزه آبریز گرگان رود پیش بینی می‌شود.

وی گفت: اگر میزان بارش باران و طغیان از مقدار پیش بینی شده بیشتر نباشد، احتمال ورود آب به محله‌های شهری تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

ضمیر افزود: تاکنون دستوری برای تخلیه مناطق شهری صادر نشده، اما شهروندانی که چادر‌های موقت خود را در شهر برپا کرده و احتمال آبگرفتگی آن وجود دارد می‌توانند از سالن ورزشی امام خمینی برای اسکان موقت استفاده کنند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار