نماینده مردم گرگان و آق قلا:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: پنج گزینه مجمع نمایندگان گلستان برای انتخاب استاندار به وزارت کشور معرفی شدند و آگاهی به شرایط استان مهم‌ترین معیار ما بود.

معرفی 5 گزینه برای استانداری گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛نورمحمد تربتی نژاد در گفتگو با خبر فوری با اشاره به گزینه‌های مجمع نمایندگان گلستان برای انتخاب استاندار اظهار کرد: پس از تغییر استاندار گلستان و انتخاب سرپرست به دلیل اینکه با بحران سیل روبرو بودیم موضوع انتخاب استاندار در اولویت قرار نداشت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و البته بحران خیز بودن استان، انتخاب استاندار از اهمیت ویژه‌ای برای مجمع نمایندگان گلستان برخوردار است و ما هم به عنوان مشاوره به وزارت کشور برای انتخاب استاندار جلساتی برگزار و پنج گزینه را معرفی کردیم.

تربتی نژاد تصریح کرد: معیار اصلی ما این بود که استاندار جدید گلستان شرایط استان را به سرعت تشخیض دهد و در نهایت محمود سالاری، یغمور قلی زاده، محمدرضا صالحی، سیدعبدالله میراکبری و میرمحمد غراوی را به عنوان پنج گزینه مجمع نمایندگان گلستان به وزارت کشور معرفی کردیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین معیارهای ما برای معرفی گزینه‌ها این بود که بومی و دارای تجربیات مدیریتی در استان و به شرایط آگاه باشند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابتدا 10 تا 12 گزینه مد نظرمان بود، گفت: پس از سنجیدن ظرفیت‌های مختلف تصمیم گرفتیم تعداد را کم کنیم و پنج گزینه مطرح شد تا دست وزارت کشور برای انتخاب باز باشد.

تربتی نژاد افزود: این پنج نفر سابقه استانداری و مدیریت در سطح ملی را دارند اما تصمیم با وزارت کشور است و ما فقط به عنوان مشاوره این پنج گزینه را معرفی کردیم و در مکاتباتی که داشتیم عنوان شد که طبق معیارها و شاخص‌های وزارت کشور فرد اصلح مشخص شود.

وی در خصوص اینکه محمدرضا صالحی به عنوان گزینه نخست احزاب اصلح طلب استان معرفی شده، خاطرنشان کرد: هر کدام از این پنج نفر ویژگی‌های خود را دارند و یکی از ویژگی‌های آقای صالحی این است که ایشان مراتب استاندار شدن را طی کرده و به عنوان فرماندار، معاون استاندار و استاندار فعالیت داشته است.

تربتی نژاد تصریح کرد: البته گزینه‌های دیگر هم کم و بیش دارای تجربیات مدیریتی هستند، ممکن است من روی فرد خاصی نظر داشته باشم اما مجمع نمایندگان به این جمع بندی رسید و اکنون انتخاب استاندار وظیفه دولت است.

وی ادامه داد: تمام این پنج گزینه پس از بررسی نظر مردم و احزاب استان انتخاب شدند و به نوعی نظر کل استان را به وزارت کشور انتقال دادیم و این فقط نظر مجمع نمایندگان نبود.

وی در پایان گفت: قوا نباید در وظایف یکدیگر دخالت کنند و باید با مشورت به هم کمک کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار