سرپرست پلیس راهور گلستان خبرداد:

سرپرست پلیس راهور گلستان از راه اندازی گشت نامحسوس (خودروی پلاک خوان) برای اعمال قانون در گرگان خبر داد و گفت: در ایام نوروز شاهد کاهش ۵۰ درصدی تصادفات فوتی درون شهری در گلستان بودیم.

کاهش تصادفات فوتی در استان

به گزارش گلستان۲۴،سرهنگ محمد طبیبی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهار شهرستان گلستان درگیر سیل بود و از همان لحظات ابتدایی اقداماتی که توسط پلیس راهور می توانست انجام شود، اجرایی شد.

وی با بیان اینکه اعزام نیروهای کمکی به شهرهای سیل زده برای روان سازی ترافیک انجام شد، افزود: همچنین با هماهنگی های انجام شده مقرر شد تا اعمال قانون در این شهرها صورت نگیرد و تنها به تذکر و ارشاد بسنده شود.

طبیبی گفت: دو مرحله طرح نوروزی یکی از تاریخ ۱۰ اسفند ۹۷ و دیگری از تاریخ ۲۵ اسفندماه در استان اجرا شد و تمامی نیروها برای کنترل ترافیک بسیج شدند.

وی ادامه داد: در رزمایش نوروزی هم بیش از ۳۴۰ نیرو با بیش از ۶۳ نمونه خودرویی و موتوری حضور داشتند.

طبیبی بیان کرد: برگزاری جلسه هماهنگی با مدیران دخیل در امر ترافیک، ابلاغ ممنوعیت حفاری در ایام نوروز، شرکت در جلسه شورای ترافیک استان، برگزار جلسه توجیهی برای نیروها، پیگیری نقاط حادثه خیز، رزمایش همیاران پلیس، رزمایش طرح نوروزی و اطلاع رسانی و نصب بنر از جمله اقدامات پلیس راهور در طرح نوروزی بوده است.

وی اظهارکرد: ۱۳ فروردین نسبت به سال گذشته بی سابقه ترین حجم ترافیک را در مرکز استان داشتیم و یک تصادف منجر به فوت هم اتفاق افتاد.

عدم رعایت حق تقدم بیشترین علل تصادفات درون شهری گلستان

سرپرست پلیس راهور گلستان افزود: از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۸ فروردین در تصادف فوتی درون شهری ۵۰ درصد و در تصادفات جرحی ۲۳ درصد کاهش و در مجموع ۱۴ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در شهرهای گرگان، آزادشهر، علی آبادکتول و کردکوی شاهد کاهش تصادفات بودیم، اضافه کرد: مهم ترین علت تصادفات درون شهری در نوروز امسال، ۳۲ درصد عدم توجه به جلو و ۳۴ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۳۴ درصد هم سایر موارد است.

طبیبی اظهار کرد: در تعداد مجروحان ۲۶ درصد عابر پیاده و ۵۳ درصد موتورسوار را تشکیل می دادند.

وی همچنین از مثبت بودن ۳۲ مورد تست الکل و مواد مخدر از ۷۳ نمونه گرفته شده از رانندگان در این مدت خبر داد.

کاهش تصادفات فوتی فروردین ماه

سرپرست پلیس راهور گلستان با بیان این که در فرودین ماه ۹۸، حدود ۵۶ درصد کاهش در تصادفات فوتی و پنج درصد کاهش در تصادفات جرحی داشتیم، اظهار کرد: همچنین در تعداد جانباختگان ۵۶ درصد و در تعداد مجروحان دو درصد کاهش اتفاق افتاد.

وی گفت: از تعداد کشته شدگان تصادفات درون شهری، ۵۰ درصد راکب موتورسیکلت، ۲۵ درصد راننده خودرو و ۲۵ درصد هم عابر پیاده بوده اند.

طبیبی با بیان اینکه شهرهای گرگان، گنبد، آزادشهر و کردکوی در فروردین ماه دارای تصادفات درون شهری منجر به فوت بودند، اظهار کرد: در تعداد مجروحان هم ۴۱ درصد راننده و راکب موتورسیکلت، ۳۲ درصد عابر پیاده، دو درصد راکب دوچرخه، ۲۵ درصد هم راننده و سرنشین خودرو را تشکیل می دهند.

وی گفت: عدم توجه به جلو با ۳۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم ۲۸ درصد و سایر عوامل هم ۳۵ از علل تصادفات را تشکیل می دهند.

سرپرست پلیس راهور گلستان همچنین از کشت نامحسوس خودروی پلاک خوان در گرگان خبر داد و گفت: این کار با همکاری شهرداری گرگان انجام خواهد شد و خودرویی مجهز به دوربین نظارتی شده و تخلف به صورت آنلاین ثبت و برای صاحب خودرو ارسال می شود.

طبیبی توضیح داد: از این پس بجای اعمال قانون فیزیکی، اعمال قانون به صورت هوشمند در معابر استان انجام خواهد شد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار