رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور گلستان با گرامیداشت ماه مبارک رمضان گفت: روزه‌خواری در ملا عام جرم محسوب می‌شود.

جریمه 20 هزار تومانی برای روزه‌خواران در شهرها اعمال می‌شود

به گزارش گلستان24؛محمد نکایی صبح امروز با گرامیداشت ماه مبارک رمضان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: روزه‌خواری در انظار عمومی یک جرم محسوب می‌شود و با این افراد برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه رمضان ماه مهمانی خداست، تصریح کرد: با توجه به اینکه به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم افرادی که به دلایل شرعی نمی‌توانند در ایام مبارک رمضان روزه بگیرند نباید در ملا عام اقدام به روزه‌خواری کنند.

* روزه‌خواران 10 روز لغایت دو ماه حبس می‌شوند/ برخورد پلیس با روزه‌خواران در انظار عمومی

رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور گلستان با اشاره به اینکه روزه‌خواران 10 روز لغایت دو ماه حبس می‌شوند، ابراز کرد: در ماده 638 قانون اشاره شده است که هرشخصی که در ملا عام در ماه مبارک رمضان اقدام به روزه‌خواری کند تا حبس 10 روز لغایت دو ماه جریمه خواهد شد و یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

نکایی با بیان اینکه ماه رمضان یکی از بهترین ماه‌های خداوند است، اذعان کرد: همه ما باید این ماه عزیز را قدر بدانیم و یکی از واجبات در این ماه مبارک اعمال روزه است و افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند نباید در انظار عمومی روزه‌خواری کنند در این صورت دستگاه قضایی و پلیس حتما باید با روزه‌خواری برخورد کنند.

وی با بیان اینکه خوردن و آشامیدن (روزه خواری) در خودرو جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در معابر و انظار عمومی روزه‌خواری جرم محسوب می‌شود حتی خوردن و آشامیدن در ماه مبارک رمضان(روزه‌خواری) و استعمال دخانیات و غیره در خودرو نیز جرم محسوب می‌شود و پلیس با این افراد برخورد خواهند کرد.

*جریمه 20 هزار تومانی برای روزه‌خواران در شهرها اعمال می‌شود

رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور گلستان یادآور شد: با توجه به اینکه خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در حین رانندگی یک تخلف قانونی محسوب می‌شود وظیفه پلیس راهنمایی و رانندگی این است که با این افراد برخورد کنند.

نکایی با بیان اینکه حفظ و حرمت نگه داشتن ماه مبارک رمضان از وظایف مهم یک مسلمان است، ابراز کرد: روزه خواری در کلان‌شهرها و سایر شهرها معادل 20 هزار تومان و در روستاها مبلغ 10 هزار تومان جریمه و اعمال قانون خواهند شد.

رئیس اداره آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور گلستان اذعان کرد: رانندگانی که قصد مسافرت در ایام ماه مبارک رمضان را دارند باید حرمت ماه رمضان را حفظ کنند و اگر می‌خواهند غذایی بخورند این کار را در خفا انجام دهند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار