رسولی گفت: ۷ نقطه ریلی گرگان به اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا به دلیل هدایت سیل تخریب شده بود که هم اکنون ۴ نقطه از آن بازسازی شده است.

4 نقطه ریلی گرگان به اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا بازسازی شده است
به گزارش گلستان۲۴،سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن در جمع خبرنگاران از بازدید اعضای کمیسیون عمران و مدیران شرکت راه آهن از محور ریلی گرگان به اینچه‌برون خبر داد و گفت: در زمان وقوع سیل ۷ نقطه از مسیر ریلی گرگان به اینچه‌برون در منطقه آق‌قلا را تخریب کردند که از این ۷ نقطه، ۴ نقطه بازسازی شده و ۳ نقطه از این محور هم در دست بازسازی است.
 
وی ادامه داد: به میزان تخریب و باز شدن این مناطق باکس‌های بتنی قرار گرفته که هم اکنون در ۴ نقطه این باکس‌ها قرار دارند.

رسولی تأکید کرد: ۳ منطقه از این محور ریلی دچار آب گرفتگی است که به زودی با فروکش کردن آب بازسازی می‌شود.

 مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه عملیات تهیه و تولید باکس را از استان‌های دیگر مانند آذربایجان شرقی تهیه کردیم، گفت: در تهیه و تولید باکس‌های بتنی معطل خرید و یا تولید آنها نشدیم و از استان‌های دیگر در تهیه این باکس‌ها کمک گرفتیم.بیشتر بخوانید: توسعه حمل و نقل ریلی مصداق کامل اقتصاد مقاومتی وی با بیان اینکه در منطقه ترکمنستان که ادامه خط ریلی گرگان به اینچه‌برون است ما دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌ایم، افزود: هنوز این محور ریلی مرمت نشده و ما به مسئولان ریلی این کشور اعلام کرده‌ایم که این محور‌ها را هرچه سریع‌تر مرمت کنند تا با اتصال آنها خطوط ریلی ادامه پیدا کند.

رسولی با اشاره به اینکه با نصب باکس‌های بتنی و مرمت آنها به زودی مسیر ترانزیتی گرگان به اینچه‌برون بازگشایی می‌شود، گفت: برای تهیه بوژی با کشور‌های همسایه جلساتی برگزار کردیم که به زودی به توافقات نهایی می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه محور ریلی گرگان به اینچه‌برون یک منطقه استراتژیک است، گفت: توسعه ترانزیتی ریلی جزو مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی کشور به شمار می‌رود و در بند ۲۵ برنامه ششم توسعه بر روی این موضوع تاکید بسیار زیادی شده است، بنابراین باید برای توسعه این محور‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در منطقه گلستان همکاران ریلی به جدیت مشغول مرمت و بازسازی خطوط هستند، گفت: به دلیل آب‌گرفتگی ستاد مدیریت بحران همچنان مشغول بازسازی این محور‌ها است که امیدواریم با فرو‌کش کردن آب بتوانیم سایر مناطق را بازسازی کنیم.

رسولی تاکید کرد: به زودی شاهد گشایش تمام خطوط ریلی در این منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن بیان کرد: شرایط در استان‌های سیل زده از جمله خوزستان، لرستان و شمال مازندران که به دلیل آب‌گرفتگی و ریزش کوه مسدود شده بود نرمال است.

وی درباره خسارت‌های وارد شده به این مناطق گفت: هم اکنون مسئولان درحال برآورد خسارت هستند و هنوز رقم دقیق اعلام نشده، اما شرکت راه آهن از روز اول به دنبال برآورد خسارت نبوده، بلکه وظیفه راه آهن آن است محور‌های ریلی را در اختیار مردم قرار دهند.
 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار