معاون وزیر آموزش و پرورش گفت:

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در برخی مناطق کشور در زمینه تجهیز هنرستان‌ها دچار کمبود هستیم و نیاز است تا خیران در این باره به آموزش و پرورش کمک کنند.

نیازمند کمک خیران برای بازسازی هنرستان های استان هستیم

به گزارش گلستان۲۴؛ حجت‌الاسلام علی ذوعلم صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع آموزشی این شهرستان اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه قرار بود 40 درصد فعالیت‌های آموزشی کشور در زمینه مهارت و فنی و حرفه‌ای باشد و تاکنون 33 درصد این فعالیت‌ها محقق شده است.

وی افزود: در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد تحولات خوبی خواهیم بود و یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش افزایش انگیزه برای دانش‌آموزان برای حضور در هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال مبنی بر رونق تولید بیان داشت: این نامگذاری‌ها برای جهت‌گیری روشن‌تر جامعه و خدمت‌گزاری مناسب‌تر مسئولان به نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه رونق تولید نیاز به زیرساخت‌های مناسب آن دارد، گفت: مهم‌ترین عنصر در رشد جامعه تربیت نیروهای توانمند، با انگیزه و مومن در مدارس به ویژه در هنرستان‌های کشور است. توسعه و تجهیز هنرستان‌ها با عنصر کار و تلاش، ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان نقش زیادی در رشد جامعه و ایجاد زیرساخت‌های رونق تولید دارد.

حجت‌الاسلام ذوعلم گفت: جهت‌گیری سازمان پژوهشی اجرای برنامه کامل درس ملی است. در برنامه‌ها و محتوای آموزشی چه به صورت کتاب درسی و یا مجله‌های رشد، کتاب‌های تالیف شده برنامه کامل درس ملی اجرا می‌شود. سعی می‌کنیم در این برنامه‌ها عنصر کار و تلاش با دانش، علم و مهارت آمیخته شود.

وی افزود: متاسفانه یکی از غفلت‌های ما در مسائل آموزشی این است که بعد نظری بر بعد عملی و فنی دانش آموزان غلبه کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نگاه اسلام در حوزه علم و دانش بیان داشت: در نگاه اسلام علم بدون عمل و دانش بدون توانمندی ارزشی ندارد. دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی باید با رشته‌های فنی و مهارتی آشنا شوند. آشنایی آنها با این رشته‌ها سبب ایجاد انگیزه و افزایش گرایش آنها به این رشته‌ها می‌شود.

وی افزود: گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی سبب تربیت نیروهای ماهر، تکنسین و باانگیزه و باایمان می‌شود. تربیت در این رشته‌ها شرایط ایجاد اشتغال را فراهم و به طبع ازدواج را تسریع می‌کند.

ذوعلم گفت: ما در تجهیزات هنرستان‌ها دچار کمبود هستیم. خیران در تجهیز امکانات هنرستانی باید به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند. در جامعه اسلامی مقوله تعلیم و تربیت تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست. در جامعه اسلامی همه در مسیر تربیت خود و فرزندانشان حرکت می‌کنند.

رئیس سازمان پژوهشی و برنام‌ ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در گام دوم انقلاب، توجه به جوانان مورد تاکید مقام معظم رهبری است. در این گام به توانمندسازی و تربیت جامعه در همه حوزه‌ها برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب و اسلام ترسیم شده است که با مشارکت جوانان به این اهداف برسیم.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار